Hei
Jeg holder på med å renovere badet mitt og har akkurat nå helt åpent opp til taket.
Det eneste som er igjen er takstolene.
Min plan er å senke taket ca. 100mm og det endelige innertaket skal bli perlespon.

Hvordan skal jeg enklest bygge taket?? Isolere kan jeg gjøre ovenfra der jeg i dag har et uinnredet loft.

Jeg ser 2 måter

1: Regel på med 45X95 på eksisterende takstoler og på 2 av veggene, deretter noen rupanel tvers over takstolene for å spikre perlesponen i.

2: Regel med 45x95 tvers over takstolene og spikre perlesponen rett i reglene. Blir jo litt vanskeligere å isolere...

Hvilken måte er å foretrekke?? eller er jeg helt på villspor og bør bygge opp på en annen måte??

MVH
patrik

45x70 på takstolene, dampsperre, og deretter 28x70 ville jeg kjørt. Da får du en ordentlig luftspalte samt noe å spikre i, samtidig som isoleringen blir enklere (og med mindre kuldebroer).

Takk for svaret...

Det er et bra forslag hvordan gjør jeg med spottene? Dampbarriere trengs det selv om man bruker baderomsfarge på panelet?
Liker ikke plast i huset..
Før jeg rev lå isolasjonen direkte på det spontede taket... men det ble jo bygget i 1964 så det har jo sikkert forandret seg... det er derfor jeg spør...

Til spottene setter du vel bare potter som festes i 28x70 virket, eller tenkte du å bygge gipsbokser til spottene?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.