Hei.
Jeg har lest på BH i mange år og støttet dere med det jeg kan. Nå håper jeg at det finnes noen som kan støtte meg.
Holder på å renovere gamlehuset og har støpt en betongplate på leca-kuler for å slippe fuktproblemer. Jeg har bygget i henhold til vedlagte skisse. Grunnen er ennå ikke tett på utsiden.
Problemet er at gulvet svikter nærmest veggen, opp til 10-12 mm. Når jeg plasserer møbler på gulvet vil gulvet stå åpent mot grunnen.
Hvordan løser jeg dette i det store rommet og hvordan forbedrer jeg konstruksjonen i de andre rommene? Jeg vurderer å støpe klosser som støtter mot ytterveggen.
Jeg er takknemlig for all hjelp.
/Fredrik
Snygg skisse akkurat slik vurderer jeg å gjøre i de andre rommene, men det store rommet er nesten innflyttingsklart, men må jeg rive gulvlisten så... Har ellers tanke på å belaste gulvet, trykke inn en bottningslist og tette mot rommet med en trekantslist som festes i gulvet så den har mulighet til å bevege seg.
Det er nettopp det at gulvet egentlig står helt fritt fra veggen, så å skru dem sammen høres ut som om jeg skaper mer problemer. Skal gulvet henges opp i noe er det i grunnmuren. I det eksisterende rommet, ja der må jeg løse det på en eller annen måte.
Ingen andre som har hatt lignende problemer?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.