C
Hei

Det har blitt bygget en midlertidig vegg i kjæresten min sin leilighet. Leiligheten er fra 30-tallet og veggene originalt har taket som rundes ned mot veggen, jeg vet ikke hva det kalles. Nå må det løses med enten taklister og en slags list mellom gammel og ny vegg, alternativt latexfug rundt omkring. Det er en leiebolig, så helst vil jeg sette list og spikre i den midlertidige veggen, for jeg vil ikke at det blir problemer med at latexen fester seg i veggen den dagen veggen skal rives. Men jeg vet ikke hvordan man skal gjøre det pent med disse hjørnene, jeg ville vært veldig takknemlig for råd.

mvh

• Blå midlertidig vegg med rundet overgang til taket, maleri henger på veggen, lys tapet til høyre, stol med klær under, potteplante på bordet.
  • Takhjørne med blå midlertidig vegg ved siden av en blomstrete tapetert vegg. Taket er avrundet og veggene møtes i hjørnet.
  • En midlertidig vegg med blå maling møter en original vegg med blomstret tapet. Taket avrundes ned mot veggen.
  • Hjørne av et rom med en hvit taklist. En blå vegg møter en blomsterdekorert vegg som har et innrammet kunstverk.
P
C Calle666 skrev:
Hei

Det har blitt bygget en midlertidig vegg i kjæresten min sin leilighet. Leiligheten er fra 30-tallet, og veggens originalutførelse er at takene avrundes ned mot veggen, vet ikke hva det kalles. Nå må det løses med enten taklist og en slags list mellom gammel og ny vegg, alternativt latexfuge rundt. Det er leieboer, så helst vil jeg sette list og spikre i den midlertidige veggen for jeg vil ikke ha problemer med at latexen fester seg i veggen den dagen veggen skal rives. Men jeg vet ikke hvordan man skal gjøre det pent med disse hjørnene, ville vært svært takknemlig for råd.

mvh
Det er pussede hulkillister som det ser ut..
Det finnes lignende i isopor som limes opp og deretter males inn i taket..

https://www.bauhaus.se/bygg/tra/listverk/frigolit

C
Rejäl skrev:
Det er pussete hullkjerner som det ser ut..
Det finnes lignende i isopor som limes opp og deretter males inn i taket..

[lenke]
Takk for tipset. Hadde håpet å ikke måtte male taket i leiligheten. Kanskje kan forhåndsmale disse i samme nyanse som taket er i. Vet du om de har noen lydisolerende egenskap?

P
C Calle666 skrev:
Takk for tipset. Hadde håpet å ikke måtte male taket i leieboligen. Kanskje kan forbehandle disse i samme nyanse som taket er i. Vet du om de har noen lydisolerende egenskap?
Du kan lime dem opp og fuge tilkoblingen og deretter penselmåle på plass...

• Liker
Calle666
  • Laddar…
C
takk!! 😀 utmerket råd

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.