Hei.
Et skråtak møter et rett tak, og jeg lurer på hvordan man gjør overgangen pen? Det dreier seg om allmuelister 70mm. Trekantet hjørne med snedtak og rakt tak møtes, avsluttet med allmogelister. Elektriske ledninger med koblinger er synlige under.
Snedtak møter rett tak med allmogelist som avsluttes. Hånd peker på list nær elektriske kabler.

Deretter har jeg et annet sted hvor en list skal "slutte", det kommer en list ovenfor, hvordan gjør man avslutningen, og noen ideer om hvordan man fyller hullet pent?

Snedtak med allmogelist i tre møter rett hvitt tak, overgangen viser utfordringen i å avslutte og fylle mellomrommet mellom listene. En allmogelist holdes opp mot et takhjørne, viser overgangen mellom et skrått og rett tak med en åpning i hjørnet.

Takk på forhånd.

Jeg har noe lignende i trappen innser jeg. De løste det på denne måten:
Ytterhjørne av en vegg med blomstertapet, hvor en trepanel taklist møter veggen.
Ikke nøyaktig det samme, men det er et ytterhjørne for at det skal gå inn i veggen på en pen måte.

• Liker
m2h
  • Laddar…
S
Akkurat, generer avslutningen som bildet.

VidarH VidarH skrev:
Jeg har noe lignende i trappen innser jeg. De løste det på denne måten:
[bilde]
Ikke nøyaktig samme, men det er et ytterhjørne for at det skal gå inn i veggen på en pen måte.
Takk for bildet det lettet! Skal nok gå an å få sammen. Neste problem jeg ser nå er hvordan man får overgangen fra den andre listen som er ovenfor til å smelte sammen fint.. fil og fuge? :crysmile:

Et hjørne med trekledning hvor lister møtes under taket, med en pil som peker mot overgangen mellom listene.

S
Må du ha list på den vertikale delen?

S sinuslinus skrev:
Måste du ha list på den vertikala delen?
Jo det var tenkt så, kan nok bli vanskelig å få til?

Ignorer den loddrette listen (den stående altså) avslutt med et gjæret ytterhjørne som "går inn i" veggen eller en dekorkloss.

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.