M
remdrivet remdrivet skrev:
Oppfinneren på NRK1 er mye morsommere (er litt partisk da jeg kjenner en av naboene der og 100% rövhål er litt overprodusert ;) )
Ja jeg har sett ham også - også veldig morsomt program!

Men jeg synes faktisk nesten motsatt - oppfinneren føles virkelig som en tv-produksjon i visse øyeblikk, men han lager jo litt mer fantastiske og fantasifulle konstruksjoner.

Bonnarøv er litt mer "faen låven min veltet, skal bare hente øksen så fikser vi det før frokost." Så gjør han det - men man innser jo at han ikke gjør det helt alene, selv om de vil at det skal fremstå slik.
Derimot synes jeg han forteller mer om klassisk håndverk enn hva oppfinneren gjør :)

• Liker
Duttarmajster
  • Laddar…
M Marcussjogren skrev:
Tjena!
Og når vi likevel er i gang og har eder oppmerksomhet - er det noen som kjenner til en lektyre i emnet "praktisk snekring"?
Det jeg først og fremst tenker på er da ikke hvordan man gjør et kjempefint nattbord i noe eksotisk materiale, men mer hvordan man hugger til en stolpe litt raskt, hvordan man lager ulike uttak og sammenføyninger med grovere verktøy enn et 10mm stemjern, slår sammen sagbukker, håndterer snekkeryks, bytter ykseskaft og annen form for snekring som er nyttig utendørs i gårds-/hage-sammenheng.
.
Her er en lenke til et ganske omfattende verk, men på engelsk:
https://archive.org/details/cassellscarpentr00hasl

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.