I dag var jeg inne på Byggmax og kjøpte et antall finbetong. Da jeg kom hjem og åpnet den første sekken, var det harde klumper i sekken, blandet med løs betong. Jeg antar at man har håndtert sekkene feil på Byggmax, men det vil de ikke innrømme. De mente i stedet at det er jeg som kunde som skal kontrollere at sekkene ikke inneholder noen harde klumper????? Jeg spør meg selv, hvordan skal det gå til? Jeg kan jo ikke åpne sekkene på Byggmax. Nå hadde jeg flaks da det var klumper allerede i den første sekken jeg åpnet. Det arbeidet jeg skulle utføre krevde at jeg hadde nyblandet betong hele tiden, så jeg hadde flaks som oppdaget problemet allerede i den første sekken. Jeg dro tilbake med alle sekkene, men først var de tvilsomme til å bytte de andre sekkene. Jeg dro deretter til en annen forretning som føltes tryggere å handle betong hos. Men spørsmålet står fortsatt, hvordan skulle jeg kunne sjekke at Byggmax betongen hadde klumper? Anders, Värmdö

P Projektmannen skrev:
I dag var jeg inne på Byggmax og kjøpte et antall finbetong.
Når jeg kom hjem og åpnet første sekken, var det harde klumper i sekken varvet med løs betong.
Jeg antar at man har håndtert sekkene feil på Byggmax, men det vil de ikke erkjenne.
De mente i stedet at det er jeg som kunde som skal kontrollere at sekkene ikke inneholder noen harde klumper????? Jeg spør meg, hvordan det skal gå til? Jeg kan jo ikke åpne sekkene på Byggmax.
Nå hadde jeg flaks da det var klumper allerede i den første sekken jeg åpnet. Det arbeidet jeg skulle utføre krevde at jeg hadde nyblandet betong hele tiden, så jeg hadde flaks som oppdaget problemet allerede i første sekken.
Dro tilbake med alle sekkene, men først var de tvilsomme til å bytte de andre sekkene.
Dro deretter til en annen firma som føltes tryggere å handle betong hos.
Men spørsmålet gjenstår, hvordan skulle jeg kunne sjekke at Byggmax betong hadde klumper?
Anders, Värmdö
Nå vet jeg ikke hvor ille det var. En sekk som har blitt utsatt for en del vann kan selvfølgelig ta opp en del (til tross for at de pleier å være plastkledd) og da brenner betongen. At det er litt klumper i som raskt faller fra hverandre når du heller det i din tombola er normalt og gjør ikke at betongen ikke fungerer.

Det korte svaret er akkurat som du selv er inne på: Det går ikke. Er sekken steinhard så er det så klart en annen sak.

Vet ikke hvordan det ser ut på "din" byggmax, men her oppbevarer de sekkene slik at de ved dårligere vær gjerne blåser inn. Hornbach er bedre som har alt i hallen sikkert fra vær og vind.

Bytt leverandør og fabrikat.

Finjas betong leveres i løpet av ett år eller to i relativt tette plastsekker som ikke er fuktfølsomme. Mye bedre enn papir med litt innvendig plast.

• Liker
13th Marine
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Bytt leverandør og fabrikat.

Finjas betong leveres siden noe år eller to i relativt tette plastsekker som ikke er fuktsensitive. Mye bedre enn papir med litt innvendig plast.

Hei, ja du har helt rett og så gjorde jeg også.
Men så er det så også at om man ikke kan håndtere betong så skal man ikke selge.betong.
Og jeg vet fortsatt ikke hvordan man skal kontrollere en betongsekk, om den er hard og ødelagt eller ok

Jeg vet fortsatt

• Liker
Ingemar O og 1 annen
  • Laddar…
Tror vi er enige. Man kan ikke kontrollere sekker med klumper i, der betongen har herdet.
Jeg har i alle fall lært meg å velge en annen leverandør enn Byggmax.

• Liker
MathiasS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.