Kjøpte 4 meter lange plasttak fra Jem & fix.
Det står at det er PVC plast.
Hvordan kapper jeg den best mulig så den ikke sprekker?

Bilde av klare korrugerte plasttakplater laget av PVC, vist på Jem & fix' nettside med målene 1090 x 3500 mm og prisen 219,00.

For hånd. Jeg brukte en liten fintannet japansag. Viktigst er at PVC plasten har ordentlig med støtte inntil sagesnittet. (Jeg la flere bord på bukkene.) Etter litt øvelse gikk det riktig bra.
Japansåg med fint blad og oransje-svart håndtak, brukt til å kutte PVC-plast med støtte for jevn kutt.

• Liker
Atom
  • Laddar…
Sist jeg satte sånt der tak klippet jeg det med en vanlig kjøkkensaks...

• Wow
Atom
  • Laddar…
Fulkemisten
Jeg pleier å kjøre med kaprondell og vinkelsliperen. Lag en strek å følge med sprittusj først bare.

• Liker
kulle og 3 andre
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jeg pleier å bruke kappeskive og vinkelsliperen. Lag en strek å følge med sprittusj først bare.
+1 på streken... Jeg gjorde ingenting på den første og tenkte "det kan da ikke være så vanskelig å klippe rett"... Det var det...

Jeg pleier å bruke kaprondell og vinkelslipen. Lag en strek å følge med sprittusjen først bare.
Ikke den jeg har... For tykk i godset.

Jeg pleier å kjøre med kapronddisk og vinkelsliperen. Lag en strek å følge med sprittusj først bare.
Kan være det... Smelter kanten mye?

Fulkemisten
Nei, smelter bare litt, akkurat nok til å redusere sprekkdannelse. Det pleier å fungere utmerket, bruker 125 mm rondell.

• Liker
Atom
  • Laddar…
Absolutt vinkelsliper og kappeskive! Går fort og liten risiko for sprekker. Blir litt smeltet plast på kanten, men den pleier å gå fint å bare pirke av med fingrene.

• Liker
Atom
  • Laddar…
Stein eller metallplate?

A Atom skrev:
Stein eller metallskive?
Stein

• Liker
Atom
  • Laddar…
optimum
A Atom skrev:
Kjøpte 4 meter lange plasttak fra Jem & fix. Det står at det er PVC plast. Hvordan kapper jeg den best uten at den sprekker? [bilde]
Tips Prøv søkefunksjonen på forumet

Jeg skrev "kappe pvc plast" der og fikk 294 treff med lignende svar du har fått her

• Liker
Atom
  • Laddar…
Fulkemisten
A Atom skrev:
Stein eller metallplate?
Har kjørt både stein og metall. Merker ingen forskjell.

• Liker
Atom
  • Laddar…
Da så va bra

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.