Har slått ut veggene i 2 garderober i gangen der jeg skal sette inn en skyvedørsgarderobe.
Jeg har tenkt å bestille denne døren fra Skånska Byggvaror:
http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/garderober/garderob_london/vit_gra/

Veggene er rette, gulvet er rett og fint men problemet ligger i at taket er ujevnt.
Dørene krever at takhøyden er mellom 236-240cm og den ligger der et sted, men som sagt veldig ujevnt.

Spørsmålet er nå hvordan jeg gjør for å jevne ut taket som er av lettbetong sånn at jeg virkelig får det beint så garderobedørene passer perfekt.

• Ujevnt tak i gang med synlig bjelkelag og delvis revne garderobevegger i lettbetong. Klar for montering av skyvedørsgarderobesystem.
ingen spesialist på det, men jeg hadde satt en lekt der som jeg hadde jevnet av med små avstander. Men da krever jo det at du "kler inn" lekten så avstandene og hullene ikke synes.

En annen løsning burde jo være å jevne det av med en slags fix, du legger på fix og så dit med en lekt så du kan kontrollere om det er jevnt og fint, så bort med lekten igjen, eller så setter du lekten så det blir jevnt og fint, og så trykker du inn fix i de hullene som blir mellom taket og lekten.

Gladh skrev:
ingen spesialist på det, men jeg hadde satt en regel der som jeg hadde jevnet av med små distanser. Men da krever jo det at du "kler inn" reglen etterpå så distansene og hullene ikke synes.

En annen løsning burde jo være å jevne av det med en slags fix, du legger på fix og så dit med en regel så du kan kontrollere om det er jevnt og fint, deretter bort med reglen igjen, eller så setter du reglen så det blir jevnt og fint, og så presser du inn fix i de hullene som blir mellom taket og reglen.
Det sistnevnte du foreslår med en regel høres jo nesten smidigst ut kanskje. Borer jeg fast reglen og sørger for at den er jevn for deretter å fylle ut sprekkene og hullene med fix mener du?

savio skrev:
Borrer jeg fast listen og sørger for at den er jevn for deretter å fylle ut sprekkene og hullene med fix mener du?
Nå har jeg aldri gjort det, men tanken er at du klemmer fast listen mot veggene dine på et eller annet vis, og deretter trykker du inn fixen/mørtelen mellom taket og listen der det finnes hull.

Burde fungere om du bare får inn nok fix, kan jo være vanskelig å få det til når det er veldig små sprekker mellom tak og list.

B
se hvordan taklisten skal plasseres. plasser en mdf eller annet (gjerne malt kanskje også). tilpass mdf slik at den er i vater og ikke er i skjevhet. eller så må du kile over taklisten. men da blir det synlig spalte.

byggare henke skrev:
kikk hvordan taklisten skal plasseres. sett en mdf eller annet(gjerne malt kanskje også). fiks mdf så den er i vater og ikke er i bølger.
eller så får du skimse over taklisten. men da blir det synlig sprekk
Hva innebærer skimse?

Akkurat nå heller det vel mot at jeg prøver å klemme inn en regel sånn at den sitter jevnt (bruker vater).
Deretter fyller jeg opp alt over regelen med en eller annen form for mørtel.

Jeg har litt gipssparkel som jeg har blandet til og fylt igjen diverse hull med, det kanskje funker?

Jeg har nå klemt inn en list øverst, men den er fortsatt ujevn, skiller 2cm fra høyeste til laveste punkt =(

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.