Hei, vi skal sette opp vegger med saksete trestendere (f.eks. 70-stender på en 95-ramme). Jeg kan ikke noe sted finne hvordan man praktisk går frem med isoleringen. Er det spesiell isolering som kan klemmes inn der det avtar eller skal man skjære ut for stendere? Noen som har peiling på dette? https://www.isover.se/solutions/it03-traregelinnervagg-ei60-48-db
Hei, vi skal sette opp vegger med saksede trelekter (eks 70-lekt på en 95-ramme). Jeg kan ikke noe sted finne ut hvordan man praktisk går frem med isolasjonen. Er det spesialisolasjon som kan klemmes inn der det smalner av eller skal man skjære ut for lekter? Noen som har peiling på dette?
[bilde]
[lenke]
Det finnes slissede plater for formålet.
Sikkert ikke billig...
Se i pdf-manualen som finnes å laste ned hvis man følger linken din.
Det finnes slisserte plater for formålet.
Sikkert ikke billig...
Se i pdf-manualen som finnes å laste ned om du følger linken din.
Jeg har vurdert om man kan sette 45mm iso som man presser sammen og fyller opp så mellom rommene med tykkere. Høres dyrt ut med slisserte plater som dessuten skal passe på ulike typer CC mål.
I manualen fant jeg bare generelle anvisninger for isolasjon, ingenting om saksede bjelker. Har du funnet noe om det?
Jeg har fundert på om man kan sette 45mm iso som man trykker sammen og fyller opp deretter imellom rommene med tykkere. Høres dyrt ut med slitne plater som dessuten skal passe på ulike typer av CC mål. I manualen fant jeg bare generelle anvisninger for isolasjon, ingenting om saksede stendere. Har du funnet noe om det?
Et spørsmål (<-) er om det ikke bare er å snitte ved hver regel? Jeg ville teste med et snitt midt for reglen og hvis det ikke fungerer så to snitt og evt. fjerne noen centimeter isolering.
Et spørsmål (<-) er om det ikke bare er å snitte ved hver bjelke? Jeg ville testet med et snitt midt for bjelken og om det ikke fungerer, så to snitt og eventuelt fjerne noen centimeter isolasjon.
Smart, i så fall slipper man å kappe opp isolasjonen ytterligere i rommene.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.