Hei. Takk for raskt svar. Må det være aluminiumsbelagt? Likt dem her rørisolasjonene:useless skrev:
https://cdon.se/bygg-verktyg/roriso...VSrLICh3FBgrXEAQYBCABEgIsG_D_BwE&gclsrc=aw.ds
De to hvite er til tappevannet og de to i kobberfarge er til radiatorene. En blanding av kalde og varme rør. Tidligere var de svøpt med lilla isolering som du ser på bildet. Kalde rør går vel kondens, så man bør kanskje svøpe dem i noe plast eller noe. Vet ikke hvor viktig det er.useless skrev:
Tappevannsrøret kan bli litt kaldt, men det pleier ikke å være noe problem siden man ikke skyller vann så lange stunder av gangen.
Jeg ville ha brukt noe som dette:
https://www.paroc.se/produkter/teknisk-isolering/vvs-natmattor/paroc-vent-mat-comfort
Jeg ville ha brukt noe som dette:
https://www.paroc.se/produkter/teknisk-isolering/vvs-natmattor/paroc-vent-mat-comfort
Funker denne tror du? https://www.hornbach.se/shop/Isoler...MIyJSWqZDt8gIVBTcYCh0mQA1xEAQYASABEgJHrvD_BwEuseless skrev:
Er nemlig på hornbach nå
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 innlegg
Egentlig uheldig å ha rørene på kaldloft. Blir det et lengre strømbrudd når det er som kaldest, vil ikke isolasjon være tilstrekkelig. Men det ser ut til å ha klart seg mange år hittil.
Jeg hadde også vannrør på kaldloft, men flyttet dem inn i bjelkelaget under oppvarmet område siden gulvene uansett var fjernet.
Jeg hadde også vannrør på kaldloft, men flyttet dem inn i bjelkelaget under oppvarmet område siden gulvene uansett var fjernet.
Takk for infoen. Blir ingen flytting av rør akkurat nå iallfall, får se lenger frem.imported_Benno skrev:
Egentlig uheldig å ha rørene på kaldloftet. Blir det et lengre strømbrudd når det er som kaldest, holder det ikke med isolering. Men det ser ut til å ha klart seg mange år hittil. Jeg hadde også vannrør på kaldloft men flyttet dem inn i bjelkelaget under oppvarmet rom siden gulvene uansett var fjernet.
Klikk her for å svare

