Vi skal oppdatere kjøkkenet litt og blant annet bytte ut fliser mot mosaikk. I forbindelse med det så ønsker vi å sette mosaikken høyere enn hva flisene går i dag. Mitt problem er hvordan man skal sette det rundt vinduet. Vi skal gå ca. 1/3 opp i høyden langs vinduet med mosaikk, men hvordan gjør man med vinduslisten? Innvendig salning tenker jeg meg blir tre på sidene og mosaikk nederst.
Jeg synes at du skal ha samme foring rundt hele vinduet, også langs undersiden. Tror det blir penest så. Altså slik:
Det finnes jo klakkforinger. Der kan man med litt høvling og saging tilpasse "dybden" så det passer mot ulike veggtykkelser. Med mindre man vil bruke utfyllingslister, noe som sikkert blir billigere
Mål og mål igjen og se om du kan justere foringen så den ligger mot mosaikken
Sett mosaikken først med sentrering midt i vinduet og dra ut foringen det går mot mosaikken.
Eller legg foringen på mosaikken og sett en saling motsavarande mosaikken på utsiden av foringen
Jeg synes at du skal ha samme listverk rundt hele vinduet, også langs undersiden.
Tror at det blir penest slik.
Nja, det tror jeg ikke helt på . I dag har vi fliser som slutter akkurat i underkant på vinduet og vi har bare lister på sidene og i overkant og det ser helt OK ut. Dessuten så har vi kjøkkenkranen rett ved vinduet og det er ikke mer enn knapt 20 cm fra benken til underkant vindu, så en trelist ville blitt stygg ganske fort der.
Mål og mål igjen og se om du kan justere fôret så det ligger mot mosaikken
Sett mosaikken først med sentrering midt i vinduet og dra ut fôret det går mot mosaikken.
Eller legg fôret på mosaikken og sett en salning tilsvarende mosaikken på utsiden av fôret
OK, du foretrekker altså mitt første bilde der listen "går ned i mosaikken"?
Legge listen på mosaikken tror jeg ikke blir like bra i så fall siden det blir en åpen avslutning på listen nederst.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.