Utestående del av platen mindre enn støpeformen (150mm). Trenger nåværende høyde av støpeformen (1200)

Tenkt på å støpe 10x30cm plate utenfor kanten, men er det passende og hvis ja, hvordan (bore inn armering i plate osv?) Hvordan ville du løse det?
Betongkant med grovt underlag, isolasjon på siden og et papprør plassert vertikalt langs kanten.

Jeg skulle bare sette en kloss under røret til betongen hadde herdet...

Hva skal plinten være til?

F fribygg skrev:
Jeg ville bare sette en kloss under røret til betongen har herdet...
Interessant, det blir jo utvilsomt enklere.. så ikke noe problem å la den biten "henge i luften" etterpå altså?

Skjære opp røret tilsvarende eksisterende betong og senke det ned til bakkenivå. Fest armering i eksisterende betong.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Hva skal plinten være til?
For å feste reglene til terrasse og bassengtak, ingen enorme vekter men den må ikke bevege seg. To 8mm jern tenkte jeg meg i hver, holder det?
Utsiden fylles opp med grus/knust stein etter at veggen har stått ferdig, og jeg legger betong i vinkel langs resten for drenering.

F Fluxor skrev:
Skjære opp røret tilsvarende eksisterende betong og slippe det ned til bakkenivå. Fest armering i eksisterende betong.
Trenger dessverre hele rørets høyde oppå platen

Beste svar

B biggles34 skrev:
For bjelker til terrasse og bassengtak, ingen enorme vekter men de må ikke bevege seg. To 8mm jern tenkte jeg i hver, vil det være nok?
Utsiden fylles opp med grus/pukk etter at veggen har herdet ferdig, og legger betong i vinkel langs resten for avrenning.
B biggles34 skrev:
Interessant, det blir jo utvilsomt enklere.. så ingen problem å la den delen "henge i luften" etterpå altså?
Om du skal ha grus rundt nedre delen av formrøret kan du fylle før støping og hoppe over klossen, det trenger ikke overarbeides

• Liker
biggles34
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.