Hei.

Tenkte å høre om tips/råd om hvordan jeg bør gjøre med vannkobling i veggen i garasjen. Ytterveggen er isolert og plastet, har slått på en 45*45 utenpå for å få en installasjonsvegg. I denne kommer innkommende vann, mellom plast og OSB. Det vil bli en eller annen form for Y-kobling her for å gå til en vannutkaster samt videre til en vv-bereder og så til en servant.

Hadde dere trukket alt i eller utenpå veggen?

//Jimmy

Gå med utvendige rør til vvbereder samt ts er nok å foretrekke. Hva for dn på matingen til garasjen?

Mvh

spekerök skrev:
Gå med utenpåliggende rør til vvb samt ts er nok å foretrekke. Hva for dn på tilførselen til garasjen?

Mvh
Hva er dn ?

Dimensjon

Takk, ca 12 mm innvendig

Pex, pem eller prisol?

mvh

Det er pex

Da burde du kunne vinkle den ut fra vegg så godt det går. Deretter et t-rør for vann utk, så videre mot berederen. Om den er 12mm innvendig er den 18mm utvendig gjetter jeg.
Mvh

Nysgjerrig spørsmål, hvorfor er det å foretrekke å dra på utsiden vegg ?

Hvor langt kommer vvb og ts være fra hverandre?

mvh

Sist redigert:
Har du som tanke å legge rørene skjult så fungerer det om du bruker prisolrør og bøyer ut disse ved ansl, tappstedene med en god rørbøyer for prisol, svingen får en kort radius. Synes det blir trangt i veggen for en bøyefikstur f.eks. for rør i rør 15x2.5, det går om utløpet blir mellom stenderne der bygningsplasten er som snorigst.

Siden det ikke var så mye rør som skulle legges på vegg synes jeg utenpåliggende rør hadde fungert.

mvh

Vvb til ts ca 6 meter

Min første tanke var å ha de i veggen, men vet ikke helt hvordan jeg skulle løse første skjøten, derav mitt første innlegg.
Og da hadde jeg også tenkt å kjøre med pex hele veien.

Hva som blir trangt eller ikke, kan jeg ikke se for meg, har ingen direkte kunnskap i dette uten får måle og se. Bøyefixtur, er det en sånn der ferdig krøll for pex-slangen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.