Hei, da jeg skal åpne opp gulvet i gangen for å fjerne knirk i gulvet, har jeg spørsmål angående gulvsponplatene.

Gulvet er i en smal gang og hva jeg kan se, så går platene inn under en vegg (i den andre enden begynner de ved veggen, så der ser jeg kanten på dem). Så hvis jeg skal åpne dem opp og eventuelt bytte dem, hvordan gjør jeg det?

Jeg vil jo ikke røre veggen

Jeg antar at man da må skjøte på bjelkene under så man får festemateriale for de nye platene

Mvh
Per

Claes Sörmland
Holder det ikke med å skru gjennom sponplatene ned i bjelkene for å få bort knirk? En nabo gjorde det med godt resultat. Skjøtene mellom sponplatene kan jo behandles med trelim, eventuelt litt utrørt med litt vann så at det virkelig kommer ned i sprekken.

• Liker
Nygge72 og 1 annen
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Holder det ikke å dra skruer gjennom sponplatene ned i bjelkene for å få bort knirk? En nabo gjorde det med godt resultat. Skjøtene mellom sponplatene kan jo behandles med trelim, eventuelt litt utrørt med litt vann så det virkelig trekker ned i sprekken.
Ja, jeg tenkte å teste det først. Men jeg vil ligge noen steg foran i handlingen i tilfelle det ikke er nok, så jeg kan planlegge arbeidet hvordan jeg skal gå videre.

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.