Jeg bygger en garasje av siporex-blokker. På veggene har jeg lagt lekter og på lektene ligger bjelker på tvers over garasjen, se bildet. På bjelkene kommer naturligvis taket til å ligge.
Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal bygge vegg-delen mellom blokkene og taket...
Jeg vil ikke ha tre der, men det skal være pusset vegg helt opp. Jeg vurderer om jeg kan sette noen slags fasadeplate eller fibercementplate, typ Cembrit eller Aquaroc og legge pussen videre opp på dem.
Jeg kan lime den mot blokkene i nederkant, de er litt trukket tilbake de siste radene. Men kan jeg feste fasadeplatene i bjelkene i overkant? Jeg er redd for at pussen skal sprekke når treet beveger seg. Alternativet er at de bare står opp, og bare sitter limt mot blokkene i nederkant og ikke sitter fast i det hele tatt i overkant. Kanskje også med noen bolter inn i veggen i nederkant. Men da kan de kanskje knekke om det skytes en fotball på dem eller så...
Har ikke noe svar men interessert i hva du får for svar.
De steinplater jeg har sett på skal ventileres noe som gjør at det er vanskelig å ikke få en tydelig overgang mellom murstein og steinplate.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.