Hei!

Når elektrikerne trakk strømmen så meiselte de opp en del av veggen (se bilder). Nå trenger jeg fikse slik at veggen blir hel igjen.

Det som er gjort:
  • En gul koblingsboks er montert, men den stikker ut fra veggen.
  • Det hvite lokket på boksen er i nivå med veggen, men selve boksen må altså komme inn i veggen slik at bare lokket vises.
  • Rørene er trukket langs veggen/taket og er festet.
Mine spørsmål:
  • Hvordan gjør jeg best for å få inn boksen i veggen på riktig måte?
  • Hva er beste måten å restaurere veggen på (sparkel, puss, gips, annet)?
  • Noen spesielle ting jeg bør tenke på for at det skal bli pent og holdbart?
Alle tips verdsettes!

• Gul koplingsboks montert på ujevn vegg, ledningene festet langs vegg og tak. Boksen stikker ut, og veggen trenger reparasjon.
  • Gul koplingsboks som stikker ut fra veggen med hvitt lokk. Rør er festet over rupturert vegg med puss og gips. Trenger justering og veggreparasjon.
  • En delvis åpen vegg med en gul koplingsboks og synlige el-rør. Veggen er skadet, og treverk rammer inn området for reparasjon.
jooke jooke skrev:
Hei!

Når elektrikerne la inn strøm så pigget de opp en del av veggen (se bilder). Nå trenger jeg å fikse slik at veggen blir hel igjen.

Det som er gjort:
  • En gul koblingsboks er montert, men den stikker ut fra veggen.
  • Det hvite lokket på boksen er i nivå med veggen, men selve boksen må altså komme inn i veggen så at bare lokket synes.
  • Rørene er trukket langs veggen/taket og sitter fast.
Mine spørsmål:
  • Hvordan gjør jeg best for å få inn boksen i veggen på riktig måte?
  • Hva er den beste måten å gjenopprette veggen på (sparkel, puss, gips, annet)?
  • Noen spesielle ting jeg bør tenke på for at det skal bli pent og holdbart?
Alle tips verdsettes!
Jeg ville nok begynt med å bygge opp veggen med husfix, mørtel eller eventuelt gipsmørtel da det på visse steder ser ut til å være tatt ut en del. Er det mye store hull så kanskje en lettbetongblokk som du kutter til er en bedre idé enn å bygge opp alt fra begynnelsen.

Så over kan du sparkle og slipe for å få det fint.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.