Snailman
Jeg gjetter at de mener at du setter den høyre platen først, men lar den passere regelen som sitter der (regel 1), da kan du feste den i regelen, så setter du på regel 2, den havner da en platetykkelse fra regel 1.

@Klicka herregud!
Voks opp og kliv ut av sandkassen.
Siden du åpenbart kan tegne så hvorfor gjør du ikke det? Sånn som du mener at det skal gjøres.

Snailman Snailman skrev:
Jeg gjetter at de mener at du setter den høyre platen først, men lar den passere regelen som sitter der (regel 1), da kan du feste den i regelen, så setter du opp regel 2, den havner da en platetykkelse fra regel 1.
Nå har jeg tegnet forslaget ditt (helt sprøtt altså):

3D-modell av en rød plate som passerer en regel i et hjørne, ifølge en byggeplan.

den høyre platen "passerer regelen". :-P

Snailman
La den gå forbi den andre regelen også.

Jarlingar Jarlingar skrev:
@Klicka herregud!
Voks opp og gå ut av sandkassen.
Ettersom du åpenbart kan tegne så hvorfor gjør du ikke det? Sånn som du mener at det skal gjøres.
Men husk, det var DU som sa ordet sandkasse først :-) Viktigpetter.

Se her:

Illustrasjon av hjørnesammenføyning med to stendere og alternativ støtte for gipsplater.

K Klicka skrev:
Du mener at man begynner slik (setter den høyre gipsplaten uten støtte bak:

[bilde]

Men den har jo ingen støtte bak i hjørnet?
nei ikke så!

Ta bort alle reglar til venstre så kanskje du forstår hva vi mener, sett deretter platen på høyre vegg, så setter du reglar til venstre........

• Liker
tivolimix
  • Laddar…
K Klicka skrev:
Du mener at man begynner slik (setter den høyre gipsplaten uten støtte bak:

[bilde]

Men den har jo ingen støtte bak i hjørnet?
Ta bort regelen som den røde platen ligger mot, platen skal gå inn i venstre veggen, deretter regel som på bildet..... utenpå den røde men likadant som på bildet.....

P Pagno skrev:
Ta bort alla reglar til venstre så kanskje du forstår hva vi mener, sett deretter plata på høyre vegg, så setter du reglar til venstre........
Her skal det ikke tas bort noen reglar. Det er en vegg som allerede er klar og som ser ut så i hjørnet.

• Liker
Staffans2000 og 2 andre
  • Laddar…
K Klicka skrev:
Her skal ikke tas bort noen stendere. Det er en vegg som allerede er klar og som ser ut så i hjørnet.
da setter du en til lik regel på den eksisterende venstre regelen, som et z-panel.

P Pagno skrev:
da setter du en til lik fjøl på den eksisterende venstre fjølen, som en z-panel.
På innsiden, mot høyre vegg, venstre fjøl....

Snailman
Sett en regel til eller plåtvinkeln.

Jeg har 17 mm råspont innenfor gipsen, så jeg ville satt den 17 mm fra hjørnet, for at han skal ha noe å spikre råsponten i.

Tre trebjelker med grove overflater, stående vertikalt ved et vindu. Tre stående trestykker med oransje overflate på toppen, stående på et gulv ved et vindu. To tredeler står oppreist på en betong- eller steingulvflate, med synlige fliser og ujevne kanter.

nå kanskje det blir lettere...
ha en hyggelig kveld!

Mvh P-A

• Liker
Klicka
  • Laddar…
Har følgende alternativer eller plåtvinkel i hjørnet:

Hjørnekonstruksjon med rød vegg og plåtvinkel, sett ovenfra. Støttebjelker på 45x45 mm er synlige i endene. 45x45 plåtvinkel brukes som støtte i et hjørne av en konstruksjon, vist med rød panel og hvit ramme i 3D-modell. Hjørnekonstruksjon med røde paneler og hvite støtter, inkludert en 45x45 mm støtte i hjørnet.
Siste bildet har en 45x45 som støtte.

• Liker
Anna_H og 1 annen
  • Laddar…
:rofl:hentet vedbiter, bruk ikke vått virke.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.