Hvordan gipsar man et innerhjørne om man ikke har støtte bak den ene gipsplaten?

Slik ser innerhjørnet ut:
3D-modell av et innerhjørne med to byggematerialer i vinkel. Viser mulig installasjon av metallprofil for feste av gipsplater uten støtte.

Kan man montere en vinkelprofil i metall (LP 50/50 fra bauhaus) bak og så skru fast den ene platen i den med gipsskruer beregnet for metallstender?
Vinkelprofil i metall for byggprosjekt, LP 50/50.

Det er vel enklest å sette opp en treregel til?

• Liker
Pagno
  • Laddar…
Når jeg har sett proffer gjøre dette, setter de ofte den høyre skiven først og deretter regelen på denne.

Anna_H Anna_H skrev:
Det er vel enklest å sette opp en trelist til?
Jo det er jo et velprøvd triks :-) Men da blir isolasjonen halvert også i hjørnene.

Fotografen Fotografen skrev:
Når jeg har sett proffe gjøre dette, setter de ofte den høyre platen først og deretter regelen på denne.
Jeg forstår ikke, hvordan mener du?

• Liker
Allmänobildad
  • Laddar…
H
Man stender ikke et hjørne sånn.
Finns flere måter å gjøre det på, men det du har gjort er ikke en av dem.

K Klicka skrev:
Jeg forstår ikke, hvordan mener du?
Man setter platen først og deretter regelen på denne.

Hva vi mener er at regelen til venstre skal settes etter at den høyre platen sitter på plass. Etter det setter man regelen på samme vis som ditt bilde men med platen som man satte mot høyre mellom de to reglene.....

• Liker
Fotografen
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Hva vi mener er at regelen til venstre skal settes etter at den høyre platen er på plass. Etter det setter man regelen på samme måte som ditt bilde, men med platen som man satte mot høyre mellom de to reglene.....
Jeg skjønner ingenting. Reglene på bildet sitter der allerede.

Du mener at jeg skal sette høyre gipsplaten først (men den vil ikke ha støtte bak? Hvordan mener du så at man setter en regel!?!?! Hvis gipsplaten sitter der, så kan man jo ikke få inn en regel bak?

Jeg tror et bilde ville sagt mer om hva du mener :)

P Pagno skrev:
Hva vi mener er at regla til venstre skal settes etter at den høyre platen sitter på plass.
Etter det setter man regla på samme måte som i bildet ditt, men med platen du satte mot høyre mellom de to reglene.....
Du mener at man begynner slik (setter den høyre gipsplaten uten støtte bak:

Gipsskisse som viser en rød planke satt uten støtte bak, i et hjørne, med hvite strukturer rundt.

Men den har jo ingen støtte bak i hjørnet?

Høyre platen helt ut mot regel og deretter setter du regeln som venstre platen sitter i? Jeg har alltid brukt regler så begge får støtte men da har jeg bare jobbet med eldre hus og aldri trengt å tenke i "passivbaner"

Kretikos Kretikos skrev:
Høyre platen helt ut mot regel og deretter setter du regelen som venstre platen sitter i? Jeg har alltid reglet så begge får støtte men da har jeg bare jobbet med eldre hus og aldri trengt å tenke i "passivbanor"
Men i mitt bilde som du ser vil den venstre platen allerede ha støtte, for der er det jo en regel? Har du speilvendt bilde på datamaskinen din?

Jeg tror vi diskuterer to forskjellige ting :-)

:-)

Ditt bilde kom mens jeg skrev :)

Høyre skiva festes i den ytre regla i hjørnet deretter setter man regla som venstre skiva sitter i. Så tolker jeg at folk mener.

• Liker
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.