Jeg har kjørt meg fast med guttungens soverom!

Dampsperre og lekt er satt i taket og skråtaket, og jeg er klar til å begynne å gipse både tak, skråtak og vegger. Det er da jeg ser problemet. Eller egentlig har jeg sett det lenge men ikke orket...

Ytterveggen som møter skråtaket heller utover (sett fra gulvet og opp) og det heller ulikt mye. I hjørnet yttervegg-yttervegg heller det ingenting, men jo lengre man beveger seg fra hjørnet desto mer heller det utover. Et sted midt i rommet begynner deretter hellingen å avta noe.

Følgen blir at setter jeg gipsen så jeg får en pen overgang mellom skråtak og yttervegg i hjørnet der jeg ikke har noen helning, så får jeg en skikkelig glipe på 3-4 cm der det heller som verst. Ikke noe man enkelt kan skjule med en liten list med andre ord.

Hva gjør jeg nå da?

Blir det å brette opp ermene, stikksage ut en meter lange kiler og lekte med c30 mot ytterveggen eller finnes det enklere måter?

Huset er bygget -46, og den skrå ytterveggen jeg skal feste gipsen mot er stående planker av solide dimensjoner. Taket og skråtaket er som sagt allerede lektet.

Så har jeg et mindre problem. Hvordan hindrer man at gipsplaten sklir av gipsløften når skråtaket heller 40 grader? Løften er varianten som kan vippes.

mvh
Carl-Johan

Sag til kiler for å rette opp veggen med. Fest gipsskrue i platen som holder imot den på plateheisen

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.