Hus fra begynnelsen av 1900-tallet som på et tidspunkt har fått toalett innendørs, hvorpå rørlegging har blitt gjort i etterkant og hull har blitt tatt opp for disse i kjelleren (sannsynligvis)
Problemet: fra hullet kjenner man at det strømmer inn ufrisk luft. Ikke fukt/muggsopp eller lignende, men det lukter som gulv/mellomlag... gammelt rusk.
Jeg skulle ønske å tette det og tenkte først kalkmørtel likt resten av veggene. Så ble jeg usikker på rørene og det som finnes der inni. Er det en veldig dum idé å stenge tilgang til slike rør og koblinger som man kan se et stykke inn?
Ja kopper og sement er ingen bra kombinasjon. Det ser ut til å være koblinger på varmesystemet som har en begrenset levetid. Men en lekkasje på dem er kanskje ikke farlig da det bare finnes en begrenset mengde vann i varmesystemet.
En tanke jeg fikk var å fylle med leca-kuler og deretter et jevnt lag fugeskum som du deretter sparkler over. Da får du noe som er lett å ”demontere” om du trenger å reparere noe i fremtiden.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.