Fikk en gratis kryssfinerplate fra byggevarehandelen som var svartprikket på den ene siden. Hvordan får man bort dette best/lettest? Skal bygge verktøyholder av platen.

Jeg vil virkelig fikse den da kryssfiner er så dyrt, en gratis plate kan jeg ikke si nei til :D

• Plywoodplate med svarte prikker på overflaten, antagelig mugg, på flislagt gulv. Skal brukes til å lage verktøyholder.
Sandpapir er nok det beste/letteste. Bruk munnbind eller hold deg ute med vinden fra riktig retning.

surris
Vermilion Vermilion skrev:
Fikk en gratis kryssfinerplate fra byggevarehandelen som var svartflekkete på den ene siden. Hvordan får man bort dette best/lettest? Skal bygge verktøyholder av platen.

Jeg vil virkelig fikse den da kryssfiner er så dyrt, en gratis plate kan jeg ikke takke nei til :D
Er det ironi? Så dyr er ikke en kryssfinerplate. Sannsynligvis like billig å kjøpe en ny som å kjøpe det du trenger for å få bort mugg.

Rickard.
Slippe det bort er nok det eneste som fungerer hvis du vil ha det trefritt.

Vaske med klorin eller brenne på med litt ild. Skulle jo bli fint iallfall.

• Liker
Alfredo
  • Laddar…
surris surris skrev:
Er det ironi? Så dyr er ikke en plywoodplate. Sannsynligvis like billig å kjøpe en ny enn å kjøpe det du trenger for å få bort muggen.
Kjøpte nettopp den billigste 12mm platen jeg fant i hele byen for 700kr. 700kr er for de fleste en god del penger. Bra at du har det godt stilt :)

ylven ylven skrev:
Sandpapir er nok det beste/letteste. Bruk munnbind eller hold deg ute med vinden fra riktig retning.
Ok! Perfekt!

Men hva er poenget med å få det bort? Når det er tørt kan du sammenligne det med at noen har sprutet maling på den typ.......Mugg smitter ikke på noe vis.

S Stefan1972 skrev:
Men hva er poenget med å få det bort? Når det er tørt kan du jo sammenligne det med at noen har sprutet maling på den type.......Mögel smitter ikke på noe vis.
Det er akkurat det, det er ikke pent.

surris
Vermilion Vermilion skrev:
Kjøpte akkurat den billigste 12mm platen jeg fant i hele byen for 700kr. 700kr er for de fleste en del penger. Bra at du har det godt stilt :)
Er det gullplater? jeg kjøper for 200-350 sek avhengig av størrelse og tykkelse.

Rickard.
surris surris skrev:
Er det gullplater? jeg kjøper for 200-350 sek avhengig av størrelse og tykkelse.
Hvor finner du finerplater for de prisene i dag?

• Liker
Vermilion
  • Laddar…
surris
Rickard. Rickard. skrev:
Hvor finner du kryssfiner til de prisene i dag?
Lokale byggevareforretningen beliggende i Västra Götaland

Rickard.
surris surris skrev:
Lokale byggevarehandelen beliggende i Västra Götaland
En fullstor 12mm ser ut til å koste nesten 400kr med moms her, sikkert litt mindre for de med virkelig gode avtaler så jeg er enig i at ts priser var høyt, men dine høres veldig billig ut etter prisøkningene.

surris
Rickard. Rickard. skrev:
En fullstor 12mm virker å koste nesten 400kr med moms her, sikkert litt mindre for de med virkelig gode avtaler så jeg er enig i at ts priser var høyt men dine høres veldig billig ut etter prisøkningene.
Forhandlet bra ;) det jeg synes er at det er unødvendig jobb/kostnader å gjøre i stand en muggskadet plywood så den skal erstatte en ny for noen hundrelapper. Jeg kunne ha tatt den, men da hadde jeg brukt den et sted der jeg ikke brydde meg om hvordan den så ut.

• Liker
Rickard.
  • Laddar…
surris surris skrev:
Forhandlet bra ;) det jeg synes er at det er unødvendig jobb/kostnader å gjøre i stand en muggskadet kryssfiner så den skal erstatte en ny for noen hundrelapper. Jeg kunne tatt den, men da hadde jeg brukt den et sted hvor jeg ikke brydde meg om hvordan den så ut.
Likevel, en gratis plate er en gratis plate. Perfekt når man ikke har så stort budsjett å røre seg med :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.