Hei, jeg holder på med en liten tilbygging på eksisterende terrasse (med kjeller under). På terrassen har jeg et betongdekke. For å få tilgang til å sette en trapp opp til det nivået fra hallen trenger jeg å fjerne den utskytende delen på betongdekket. Hvordan gjør jeg det enklest/best?
Se bildet. A og B stikker ut cirka 10 cm utenfor kjellermuren C. B ser ut til å være en dårlig støp (fra 50-tallet) mens A ser ut til å være et betongelement som jeg antar er løftet på plass. Veggen over B kommer jeg til å fjerne så det blir mulig å komme til ovenfra. Jeg vil gjerne få et rett snitt langs med stolpen som vises på bildet, noe som gjør at jeg ikke bare vil begynne å meisle i betongen, dessuten vil jeg jo ikke ødelegge resten av dekket.
A vil jeg fjerne frem til kjellermuren C og B vil jeg fjerne ytterligere 25 cm.
Noen med forslag til hvordan jeg gjør det? Er åpen for å hente inn et firma på det også hvis jeg bare vet hva som er passende.
Ok, svarer på mitt eget spørsmål. Det gikk naturligvis ikke an å få noe firma til å komme for en så liten jobb.
Derimot fungerte det bra med riktig (leid) utstyr. Bilhammere for å fjerne den øvre delen og så kappet jeg det nedre laget med en stor vinkelsliper/betongkutter (350 mm klinge).
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.