Hei,

I et prosjekt vi jobber med, må vi ta ned en betongvegg. Vi kan ikke kjøre bil dit, så alt må bæres/dras.

Hva er den beste måten å ta ned en betongvegg? Hvilke verktøy, hvilken teknikk og hva bør vi tenke på?

Hvor stor vegg?
Betong eller hullstein?
Går det an å plastre inn området så hadde nok jeg tatt en halvmaske og bilmaskin og hakket ned den og bært ut i bøtter. Når jeg tok ut gulvet i vaskerommet så tok jeg ut vindu og tok alt gjennom det med bøtter. Går det ikke å plastre inn hadde jeg nok sett om noen kunne komme og sage den i biter først.

H Henrik 75 skrev:
Hvor stor vegg?
Betong eller hullstein?
Går det å plastre inn området så hadde nok jeg tatt en halvmask og bilmaskin og pigget den ned og bært ut i bøtter. Når jeg tok ut gulvet i vaskerommet så tok jeg ut vinduet og tok alt gjennom det med bøtter. Går det ikke plastre inn hadde jeg nok sett om noen kunne komme og sage den i biter først.
Den er ikke kjempestor, ca 3x2m. Veggen er støpt betong.

Ren betongvegg blir litt mer motstand. Noen som sager den eller om du gjør det selv hadde nok jeg forsøkt med.
Disse går å leie på diverse steder.

• Håndholdt oransje betongkutter med stor blad, brukt til kutting av harde materialer som betong.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.