Holder på å renovere et rom i gjestehytta og skulle gjerne bli kvitt denne forhøyningen i gulvet. Gjetter på at det har stått en kamin her før... Huset er gammelt og jeg kan ingenting når det kommer til dette arbeidet. Hvordan skal jeg gå frem for å fjerne dette og dermed få mer gulvplass i rommet? Noe spesielt å tenke på?

Av ren nysgjerrighet skulle jeg gjerne vite hvorfor denne delen av huset er murt mens resten er av tre. Hvilken funksjon har det hatt?

Ville det vært greit å legge et sånt vinylgulv direkte på betongen i gulvet her etterpå?

Rød trebygning omgitt av trær og gress med en hvit benk og en trillebår i forgrunnen. Liten rød bod i bakgrunnen. Tre kettlebells på et betonggulv foran en liten plattform i et hjørne av et rom med murvegger.

Oftest hadde man vel dyr ved den murede delen av fjøset... fuktighet og utgifter fra dyrene kan gå hardt utover treverk.

Når det gjelder betongen, så er det vel bare å pigge den bort.

Bank først med et spett/slegge/korp før du leier/kjøper/låner en piggemaskin, noen ganger er gammel uarmert betong overraskende lett å fjerne.

/ATW

• Liker
Joak
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.