Jeg søker på nettet etter hvor jeg kan kjøpe et lass "virkelig store" steiner? Jeg tenker 100 kg og oppover. Skal være til forsterkning av voll. Men vanskelig å finne? Hvem selger slikt? Og er det dyrt...?

Sjekk med steinknuserne, de har knust stein og naturstein. Deretter kikk rundt der de sprenger for fundament, mange vil bli kvitt restene.

• Liker
sepani og 1 annen
  • Laddar…
Sjekk med noen bonde oppover i Göinge, den steinen som er plukket fra åkeren det siste året kan og får nok selges.

• Liker
sepani
  • Laddar…
Finnes flere stenleverantører her i Skåne.

• Liker
sepani
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Finns flere steinleverandører her i Skåne.
Ok men jeg mener altså "naturstein" virkelig store? Synes ikke jeg kan finne noen? Skal lete videre

Kom og hent, jeg har nok en 300 tonn fra knyttneve opp til 3 tonn stykket.

Protte

• Liker
Perplexus og 1 annen
  • Laddar…
C
S sepani skrev:
Synes ikke jeg kan finne noen?
De eneste jeg har sett annonsere ut naturstein er typ grustak, men da pleier prisen å være helt feil hvis man skal ha større mengder. Etterspørselen er nok enkelt og greit stor nok til at det skal finnes et åpent marked.

Du må nok ta direkte kontakt med bønder, transportfirmaer og/eller anleggsfirmaer og fiske der.

• Liker
sepani
  • Laddar…
Som sagt tidligere, dra ut til snill bonde, han har stein i mengder i sine gjerder. Er han også eier av en frontløft på traktoren og det ikke er langt, så kan du nok slippe unna veldig billig.

• Liker
sepani
  • Laddar…
Her ute på Østerlen legges ofte naturmurer med "bumlingar" ved nybygg. Min egen mark inneholdt en hel del da jeg bygde, og ved gravingen holdt jeg styr på hvilke som skulle spares og som deretter ble gjenbrukt.

Men TS's opprinnelige spørsmål var hvordan man kan få tak i disse og ikke til hvilken kostnad.

Det er definitivt ikke billig.

• Liker
sepani
  • Laddar…
C
yonna yonna skrev:
Men TS's opprinnelige spørsmål var hvordan man kan få tak i disse og ikke til hvilken kostnad.
Det er definitivt ikke billig.
Om man bare finner riktig sted er det garantert mange steder man kan få stein helt gratis i rimelige mengder.
Selv om det ikke eksplisitt ble etterspurt så er det klart at prisen er en interessant faktor. Kjøper man enkeltvis blant de som selger stein så blir det betydelig billigere å støpe betong.

• Liker
yonna
  • Laddar…
C cpalm skrev:
... så blir det betydelig billigere å støpe betong.
Visst! Jeg valgte dette men mest fordi det passer mitt lille hus bedre samt at markhøyden ville innebære veldig mye stein. Om man velger naturstein kreves dessuten en riktig dyktig steinbygger hvilket også kan bli skikkelig dyrt.

C
yonna yonna skrev:
Om man velger naturstein kreves dessuten en skikkelig dyktig steinbygger, noe som også kan bli skikkelig dyrt.
Ah, nå forstår jeg hvordan du mener. Ja, vil man ha en mer eller mindre kosmetisk tiltalende mur blir det dyrt.

Tolket dog trådstarten som at TS er mer ute etter steinfyll som skal dekkes.

• Liker
sepani
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tolket dog trådstarten som at TS er mer ute etter steinfylle som skal dekkes.
Du har nok rett!

Da trenger det jo ikke være vakre bumlingar - da holder det med store steinknuser

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.