Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Kom og hent, jeg har nok en 300 tonn fra knyttneve opp til 3 tonn stykket.
Protte
Protte
De eneste jeg har sett annonsere ut naturstein er typ grustak, men da pleier prisen å være helt feil hvis man skal ha større mengder. Etterspørselen er nok enkelt og greit stor nok til at det skal finnes et åpent marked.S sepani skrev:
Du må nok ta direkte kontakt med bønder, transportfirmaer og/eller anleggsfirmaer og fiske der.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 576 innlegg
Som sagt tidligere, dra ut til snill bonde, han har stein i mengder i sine gjerder. Er han også eier av en frontløft på traktoren og det ikke er langt, så kan du nok slippe unna veldig billig.
Her ute på Østerlen legges ofte naturmurer med "bumlingar" ved nybygg. Min egen mark inneholdt en hel del da jeg bygde, og ved gravingen holdt jeg styr på hvilke som skulle spares og som deretter ble gjenbrukt.
Men TS's opprinnelige spørsmål var hvordan man kan få tak i disse og ikke til hvilken kostnad.
Det er definitivt ikke billig.
Men TS's opprinnelige spørsmål var hvordan man kan få tak i disse og ikke til hvilken kostnad.
Det er definitivt ikke billig.
Om man bare finner riktig sted er det garantert mange steder man kan få stein helt gratis i rimelige mengder.yonna skrev:
Selv om det ikke eksplisitt ble etterspurt så er det klart at prisen er en interessant faktor. Kjøper man enkeltvis blant de som selger stein så blir det betydelig billigere å støpe betong.
Ah, nå forstår jeg hvordan du mener. Ja, vil man ha en mer eller mindre kosmetisk tiltalende mur blir det dyrt.yonna skrev:
Tolket dog trådstarten som at TS er mer ute etter steinfyll som skal dekkes.
Klikk her for å svare