Vi har et hvelv som ikke er så pent, den kurvede linjen er ikke jevn. Håper det vises på bildet. Hva er den enkleste måten å rette opp det på? Jeg tenker at man kan legge en ny jevn kurve rett under den gamle, men hvordan?

Et buet døråpning med ujevn linje, hvite vegger og en glassdør i bakgrunnen, sko og kommode på siden.

Er det samme radius hele veien du vil ha?

Centano Centano skrev:
Er det samme radius hele veien du vil ha?
Nei, jeg tror det blir bedre med en elliptisk form. Men byggemetoden bør være den samme eller?

Tenker du typ så her?
Bueformet døråpning med glassdør og skap i en lys gang.

Centano Centano skrev:
Tenker du typ så her?
[bilde]
En gang med buet åpning, flisegulv og dører. Hvit kommode og speil på høyre side.
Så her. Slik at slutten på linjen blir loddrett. Vanskelig å se på bildet men kantene er loddrette.

Spontant ville jeg gjette at du må rive ned det gamle valvet (i hvert fall overdelen) og bygge et nytt etter din nye tenkte linje.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Spontant skulle jeg gjette at du må rive ned det gamle hvelvet (i alle fall overdelen) og bygge et nytt etter din nye tenkte linje.
Det er en betongvegg :-)

Aha, på så vis 😊 Nå nå bare funderer jeg, ikke noe jeg har prøvd selv. Det skulle kanskje gå å sage til to biter egnet plate som får den elips du ønsker og skru dem fast på hver side av veggen og deretter sparkle opp mot formen med en egnet produkt. Trolig trenger du å slipe bort malingen i hvelvet først.

Centano Centano skrev:
Aha, på så vis 😊 Nå spinner jeg bare, ingenting jeg har testet selv. Det kunne kanskje gå an å sage til to biter passende plate som får den elipsen du vil ha og skru dem fast på hver side av veggen og deretter sparkle opp mot formen med passende produkt. Trolig trenger du å slipe bort malingen i hvelvet først.
Ja, det kunne kanskje fungere. Takk for tipset :-)

H
Centano Centano skrev:
Aha, på så vis 😊 Nå spåner jeg bare, intet jeg har testet selv. Det kunne kanskje gå an å sage til to biter passende platemateriale som får den ellipsen du vil ha og skru dem fast på hver side av veggen og deretter sparkle opp mot formen med passende produkt. Sannsynligvis må du slipe bort malingen i hvelvet først.
Det kunne vel fungere med en huntonittplate som er bøybar og så tette hulrommene med passende materiale? Så hadde jeg gjort hvis det bare var buen som skulle jevnes ut.
E Elnovis skrev:
Ja det kunne vel fungere. Takk for tipset :)
Det kunne vel fungere med en huntonittplate som er bøybar og så tette hulrommene med passende materiale? Så hadde jeg gjort hvis det bare var buen som skulle jevnes ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.