Mitt flate garasjetak er dekket med gummiduk (og oppå det singel). Jeg er i ferd med å lage en ny åpning/gjennomføring i taket på ca. 150mm diameter og ønsker naturligvis å få det tett. Det er en betongsøyle som kommer til å gå gjennom taket. Jeg har en rull (noen meter x 30cm) gummiduk igjen fra tidligere huseier. Se bilde! Min tanke er å bruke denne ved behov under arbeidet. Hvordan sammenføyer man gummiduk av denne typen? Vulkanisering, lim, sveising? Er det mulig å gjøre selv? Materialet er ca. 1mm tykt og elastisk...
Det er vel ganske sikkert EPDM-duk, kan limes på litt ulike måter,W wamund skrev:Mitt flate garasjetak er dekket med gummiduk (og oppå det singel). Jeg er i ferd med å lage en ny åpning/gjennomføring i taket på ca 150mm diameter og ønsker naturligvis å få det tett. Det er en betongsøyle som vil gå gjennom taket.
Jeg har en rull (noen meter x 30cm) gummiduk igjen fra tidligere huseier. Se bilde!
Min tanke er å bruke denne ved behov i arbeidet.
Hvordan sammenføyer man gummiduk av dette slaget? Vulking, lim, sveising? Er det mulig å gjøre selv? Materialet er ca 1mm tykt og elastisk...
https://www.boanas.se/dammduk/lim-och-lagningssatser-dammduk.html
Klikk her for å svare