Vi har i forbindelse med renoveringen av vårt kjøkken fjernet en vegg og støttet opp denne med limtredrager og noen stolper. Disse skal trolig være synlige senere og males hvite. Problemet er å få til en pen overgang mellom gipsen og stolpene/drahgeren på sidene. Ser likt ut omtrent på den andre siden. Ikke bry dere om fibertapeten, jeg hadde tenkt å legge renoveringstapet over den.
Men er ikke kvartslist litt "mark of the amateur"?
Jeg synes det er vanskelig å se fra bildet, men jeg synes det ser ut som at stolpen og reglen ligger på samme dybde. Da er det ifølge min ytterst amatørmessige mening vanskelig å få det bra. Om du vil ha synlig (malt) tre er det kanskje en løsning å kle inn dem med planhøvlet etter å ha gipset der det passer?
Jeg hadde satt en svakere list i mellomrommet og deretter skåret til gipsbiter og forsøkt å få til en sømløs overgang kant i kant med søylen. Skal du deretter likevel sette opp renovasjonstapet lar du denne gå ut til søylen. Evt. glipper må du sparkle. Å holde på med lister og lignende tror jeg bare blir rotete.
Takk for svar - men jeg synes det virker litt merkelig. Skal gipsen bare slutte helt brått der uten kant eller beskyttelse? hva skjer om man støter i gipsen, da går den jo i stykker? Eller misforstod jeg deg?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.