Hei! I ferd med trappefornyelse som har utvidet seg til renovering av hele overetasjen. Som vanlig altså. Man drar i en planke, så er man der 😅
Nå til spørsmålet, rev ned den gamle planken til rekkverket for å beskytte mot fall ned i trappen. Skal nå sette opp nytt trapperekkverk. Kommer til å feste en halv stolpe mot veggen og en søyle i linje med den fra trappen. Men hvordan fester jeg stolpen stabilt i underlaget? Vil jo ikke at den skal vippe eller noe sånt. Rett og hardt. Har kjøpt balkong deler fra altanbygge.nu og brukt deres feste med gjengestav og skive. Finner imidlertid ingen hule 90x90 stolper for den løsningen. Hvordan gjør man det?
Nå til spørsmålet, rev ned den gamle planken til rekkverket for å beskytte mot fall ned i trappen. Skal nå sette opp nytt trapperekkverk. Kommer til å feste en halv stolpe mot veggen og en søyle i linje med den fra trappen. Men hvordan fester jeg stolpen stabilt i underlaget? Vil jo ikke at den skal vippe eller noe sånt. Rett og hardt. Har kjøpt balkong deler fra altanbygge.nu og brukt deres feste med gjengestav og skive. Finner imidlertid ingen hule 90x90 stolper for den løsningen. Hvordan gjør man det?
Hei @MF399!MF3991 skrev:
Hei! I ferd med trappefornyelse som har utvidet seg til renovering av hele overetasjen. Som vanlig altså. Man drar i en planke, så er man der 😅
Nå til spørsmålet, rev ned det gamle planket til rekkverket for å beskytte mot fall ned i trappa. Skal nå sette opp nytt trapprekkverk. Kommer til å feste en halv stolpe mot veggen og en søyle i linje med den fra trappa. Men hvordan fester jeg søylen stabilt i underlaget? Vil jo ikke at den skal vippe eller så. Rett og hardt. Har kjøpt balkongdeler fra altanbygge.nu og brukt deres feste med gjengestang og skive. Finner dog ingen hule 90x90 stolper for den løsningen. Hvordan gjør man det?
Er det bare en 90 x 90 stolpe med gjennomgående hull du leter etter?
Det står jo en stolpe midt i bildet?
Skal den brukes i konstruksjonen?
Forstår ikke helt spørsmålet ditt.
Du bør nok legge ut litt flere bilder av de delene du tenker å bruke og beskrive mer nøyaktig hva problemet er og finne ut hva som finnes under gulvet der du tenker å feste.
Mvh/Dag
Klikk her for å svare