2.111 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Hvordan feste vegghengt varmtvannsbereder på vegg.
Skal prøve å feste en vegghengt varmtvannsbereder på eksisterende vaskeromsvegg. Huset er et gullringshus fra 82.
I vaskerommet sitter det nærmest stenderne en plate som ikke er gips, men mer i retning av sponplatelignende? Hva er det for en plate? Hele huset har dette i veggene. Masonite, sponplate?
Varmtvannsberederen som skal festes på vegg er 150l og har vel ca 180kg som vekt.
Hva tåler platematerialet hvis man skrur med ordentlige treskruer direkte i veggen?
Det jeg har tenkt er å feste 2 stendere direkte utenpåliggende på veggen i veggens stenderverk, typ 45x70 rett over, for deretter å skru vvb i stenderne og veggen.
Hva synes dere? 😅
I vaskerommet sitter det nærmest stenderne en plate som ikke er gips, men mer i retning av sponplatelignende? Hva er det for en plate? Hele huset har dette i veggene. Masonite, sponplate?
Varmtvannsberederen som skal festes på vegg er 150l og har vel ca 180kg som vekt.
Hva tåler platematerialet hvis man skrur med ordentlige treskruer direkte i veggen?
Det jeg har tenkt er å feste 2 stendere direkte utenpåliggende på veggen i veggens stenderverk, typ 45x70 rett over, for deretter å skru vvb i stenderne og veggen.
Hva synes dere? 😅
Det er tretex, det tåler *ikke* å feste noe i den. Men gipsplaten tåler desto mer.J J.Andersson skrev:Skal prøve å feste en vegghengt varmtvannsbereder på bef. vaskeromsvegg. Huset er et Gullringshus fra 82.
I vaskerommet sitter det nærmest stenderne en plate som ikke er gips, men mer mot sponplate? Hva er det for plate? Hele huset har dette i veggene. Masonitt, sponplate?
Hva tåler platematerialet om man skrur med ordentlige treskruer direkte i veggen?
Det jeg har tenkt er å feste 2 stendere direkte utenpåliggende på veggen inn i veggens stenderverk, typ 45x70 rett over, for så å skru vvb i stenderne og veggen.
Hva synes dere? 😅
Selv ville jeg nok sette en 15mm kryssfinerplate, skru den i stendere der det går, feste med molly ellers. Deretter feste vvb i den.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Feste 45*95 stående, hvordan?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Festing av vegghengt hylle i vanskelig vegg
Feste tung vegghengt hylle på 9 cm leca-blokk
Cersanit vägghängd wc-stol - hur fästa i lättvägg?
Badrum -
Fästa fixtur för vägghängd toa
Badrum