Hei, har fått et Royal System hyllesystem i teak, fire seksjoner. Vil ha den på en vegg som er av 9 cm tykke lecablokker. Bak den en liten luftspalte og deretter en porøs leirevegg som ikke går an å skru noe i. Er det mulig uten at hele veggen raser? Hvordan skal jeg feste den?

Takk. Ingen plugg?

Jeg ville også anbefale lettbetongskrue. Da jeg sammenlignet før jeg skulle montere en TV-arm på lettbetongvegg, klarer de minst like store belastninger som plugg og skru. Enklere å trekke rett i veggen i stedet for å bore, plugge og skru. Jeg startet en egen tråd om det:

https://www.byggahus.se/forum/threa...pa-laettbetong-infaestning-och-laster.435938/

Essve har mange forskjellige dimensjoner. Så lang skrue som mulig uten å skru igjennom veggen er best. Jeg antar at du skal montere lange veggskinner, og da er det ikke like kritisk som mitt TV-armprosjekt.

Ja, det lange skinner som de forskjellige skapene, skuffene og hyllene festes i. Takk for informasjonen om at skruen ikke skal gå hele veien gjennom veggen.

Det som taler for plugg og skrue er om du vil ha en spesiell type skrue (f.eks. messing eller blank rustfri) for å matche øvrige detaljer.

Oi da, det har du rett i... Øvrig metall er messing på hyllen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.