K
Hvor kommer anbefalingen på 75mm spiker fra?

K kniv skrev:
Hvor kommer anbefalingen på 75mm spiker fra?
Allmenn anbefaling: spikerlengde 3 ganger materialets tykkelse.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rullbandad panelspiker 47mm så går d ikke gjennom å sitter som berget.

• Liker
Gubben Ubbe
  • Laddar…
K
G Gubben Ubbe skrev:
Allmenn anbefaling: spikerlengde 3 ganger materialets tykkelse.
Gitt at du har materiale bak å feste emnet i. Nå har du bare 28mm, så din allmenne anbefaling blir noe tannløs når du prøver å anvende den for dette

K kniv skrev:
Gitt at du har materiale bak å feste emnet i. Nå har du bare 28mm, så din generelle anbefaling blir noe tannløs når du prøver å anvende den for dette
Ja, en bedre spørsmålsformulering hadde vel vært: Må jeg bytte til en tykkere gles for å kunne feste mine 22 mm råspont?

U
Nei, jeg har satt gles av 28mm spont og setter panel som er 15mm. Når jeg bruker 50mm spiker går de fleste ikke gjennom, mer enn noen få som har gått gjennom. Da spikrer jeg kanskje med 55-45 graders vinkel på picken i fjæren.

• Liker
Gubben Ubbe
  • Laddar…
G Gubben Ubbe skrev:
Ja, en bedre spørsmål ville vært: Må jeg bytte til en tykkere gles for å kunne feste mine 22 mm råspont?
Nei. Bytt til kortere spiker istedenfor. Du trenger ikke 75 mm spiker for at bordene skal sitte fast.

• Liker
Gubben Ubbe
  • Laddar…
K
G Gubben Ubbe skrev:
Ja, en bedre spørsmålsformulering hadde vel vært: Må jeg bytte til en tykkere lekt for å kunne feste mine 22 mm råspont?
Nei

• Liker
Gubben Ubbe
  • Laddar…
Skråskyt med 1,8mm dykkert.

• Liker
AndersS og 2 andre
  • Laddar…
Kjøp finsaget glattpanel i stedet. Du får et lignende uttrykk, men jevnere kvalitet, og du kan gå ned i festemidlenes dimensjon. Glattpanelet måler 15 mm.

Sist redigert:
  • Liker
Tjrex og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.