Hva skal du ha for gulv i studioen? Som elektriker til yrket har jeg jobbet med en del kinoer og noen studioer og er litt nysgjerrig ;) På de byggene jeg har vært med på, pleier de å skru-lime et par lag av en form for sementbasert sponplate som ligger på gummibussinger med isolasjon imellom. Selvsagt med luftspalte mot plata. Deretter står den indre veggkonstruksjonen oppå dette. Og taket henges opp med gummioppheng. Og det pleier å gå en del akustikkfugemasse :D

Og jeg har sett noen "ekstreme" tiltak for ellers enkle gjennomføringer av el og ventilasjon. Alt for å ikke "kortslutte" den indre og ytre konstruksjonen.

For øvrig stemmer jeg på mexitegels forslag her ovenfor for å svare på trådspørsmålet.

S
hva er mexiteglens greie som du lurer på? trodde det var at du ville ha det tett mellom bjelken.
man kan også sette en plate vinkel

Bloink skrev:
Hva skal du ha for gulv i studioet?
Som elektriker til yrket har jeg jobbet med en del kinoer og noen studioer og er litt nysgjerrig ;) På de byggene jeg har vært med på pleier de å skru-lime et par lag med en form for sement-basert sponplate som ligger på gummibussinger med isolasjon mellom. Selvsagt med luftspalte mot plata.
Deretter står den indre veggstammen oppå dette. Og taket pendles med gummioppheng.
Og det pleier å gå en hel del akustikkfug :D

Og jeg har sett en del "ekstreme" tiltak for ellers enkle gjennomføringer av el og ventilasjon. Alt for å ikke "korte ut" den indre og ytre konstruksjonen.

For øvrig stemmer jeg på mexitegels forslag her over for å svare på trådspørsmålet.
Hei! Gulvet blir en av to løsninger med lekter på gummibussinger. En dyrere eller en billigere. Jeg veier fordeler og ulemper mot hverandre, sammen med budsjettet og hvilke krav jeg egentlig trenger å stille (ut fra mine egne krav).
Tak blir frittbærende på lekter som settes på det flytende gulvet. Sånn er tanken i dag i hvert fall. :-)

Hvorfor ikke bruke lydskinner som SBH er inne på og ikke sette noe som helst i eksisterende stendere og vegger?

S
det var jo problemet å få dit plater etter at regel var montert på en gammel regel.
det manglet en (eller to) skrurregel

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.