Skal bygge en innervegg på betongplate.
Skal jeg ha syllpapp mellom betongen og veggen?
Hvordan skal jeg feste veggen i gulvet, duger ekspansjonsbolt?
Hvor dypt trenger jeg å bore i betongen?
Veggen er bare 110cm lang. Så det kanskje holder med bare 2 feste ned i betongen?
Skal jeg ha syllpapp mellom betongen og veggen?
Hvordan skal jeg feste veggen i gulvet, duger ekspansjonsbolt?
Hvor dypt trenger jeg å bore i betongen?
Veggen er bare 110cm lang. Så det kanskje holder med bare 2 feste ned i betongen?
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Er det gulvvarme i platen? Går det noen strøm/vannrør?
Jeg ville ha bygget veggen med stålstendere/skinner.
Skinnen i gulvet ville jeg ha limt med PL eller lignende.
Jeg ville ha bygget veggen med stålstendere/skinner.
Skinnen i gulvet ville jeg ha limt med PL eller lignende.
Kjøp den billigste du kan finne. Eller kjøp et godt borstål til din slagbor, men det kommer nok ikke fungere hvis det er steinhardt. Den billigste borhammeren er bedre enn slagboren. Men jeg synes ideen med å lime var det beste.Klicka skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 650 innlegg
Jeg har gulvvarme i betong og har limt stålregler med PL400.
Sier ikke at det er best, men det var det beste og enkleste jeg kunne komme på.
Hvis man så skal slipe betongen og flytesparkle, finnes det noen ulemper med respektive metode?
Selv ser jeg ingen fallgruver.
Sier ikke at det er best, men det var det beste og enkleste jeg kunne komme på.
Hvis man så skal slipe betongen og flytesparkle, finnes det noen ulemper med respektive metode?
Selv ser jeg ingen fallgruver.
Jeg kjøpte en Black and Decker KD975KA-QS borhammer på byggmax og hadde trebjelke i bunnen. Først boret jeg gjennom bunnbjelken med treborr. Så målte jeg ut nøyaktig hvor den skulle ligge (med laserpass) og boret gjennom hullene med betongborr (SDS+).
Laserpasset er en bosch PCL20 som kan projisere en prikk opp og en ned. Da var det lett å få alt riktig.
Laserpasset er en bosch PCL20 som kan projisere en prikk opp og en ned. Da var det lett å få alt riktig.
Klikk her for å svare