Ja, hvordan får man montert renoveringsgipsskiver mot murstock (i kjøkken) på beste måte?

Mvh

Ville det ikke vært bedre å pusse skorsteinen?

Hei
Jeg kjøpte flislim og tok en 6mm kam og dro over hele veggen, sørg for at murrstocken er ren og ikke malt du kan ta på fäst praimer om det skulle være nødvendig så det fester ordentlig. Jeg boret 5mm spikerplugg og slo fast gipsplaten så var jeg på den sikre siden.

Putsa som mycke_nu skriver er jo det beste alternativet.

Takk for raske svar:)
Det sitter en gammeldags "mjöskiva" på denne veggen skal gjøre den rettere og så skal det opp kjøkkenskap og ventilatorhette på denne veggen = Kjøkkenbenksiden av kjøkkenet...
(Er altså trevegg et stykke, så kommer murpipa)
Mvh

Er veggen bare noenlunde jevn (antar jeg at den er da du snakker om renoveringsgips) fungerer PL400 el. PL600 kjempebra. Veldig enkelt; bare sett noe som fikserer gipsplaten under tørketiden.

Kanonas!! Skal bytte/kjøpe nytt kjøkken, tror nok veggen ikke er altfor bångnig bak de gamle stammene som sitter der nå?.. Blir vel pl 400 og noen spikerplugger som festing...:)

Mvh

Gipsbruk, Gipsum skulle jeg ha brukt...

Vi brukte gipsbruk, fungerte utmerket.

Et presisering:
Dels brukte vi gipsbruk for å pusse pipen.
I et annet rom hvor vi satte gipsplater på veggen var det tegl en bit og der brukte jeg gipsbruket og "limte" fast platene (noen skruer for at platen ikke skal gli).

Veggen er dekket i dag med en mjøsplate, tenkte å la den være og sette en repgipstplate utenpå denne mjukmjös ..bak går murpipa for å feste ordentlig i...Så skal kjøkkenskapstammer opp på veggen...:)

Mvh

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.