Jeg monterer lydabsorberende paneler på en betongvegg i en eldre bygning. Veggene er selvfølgelig ikke helt rette og heller ikke 90 grader mot gulvet. Den første platen ble satt så den fulgte veggen i stedet for helt loddrett, dette for å unngå at den innerste av de loddrette ribbene på platen skulle bli kileformet. Usikker på om det var smart. Den siste panelplaten på den veggen vil selvfølgelig ikke passe nøyaktig, dels fordi jeg ikke forventer helt parallelle vegger og dels på grunn av den der idioten Murphy!
Jeg kan måle avstanden fra nest siste plate til veggen øverst og nederst og sage til siste platen med et rett snitt, men helst ville jeg sett at platen fulgte veggen der den bukter (ikke mye, men noen mm). Hvordan kan jeg få til det?
For å komplisere saken ytterligere må det sages ut et utskjæring i siste platen for at et strømuttak ikke skal bli skjult. Noen tips for at den utskjæringen skal havne nøyaktig på rett sted? Jeg har et par ideer, men de er ikke idiotsikre, og jeg tar gjerne imot forslag på flere.