Hei!

Skrudde i denne skruen, var veldig tregt. Så klikket det til og nå snurrer den bare rundt.

Må få den ut for å så snu på det jeg prøver å feste, for så å skru skruen tilbake igjen.

Forsøkte å skru ut de resterende 3 skruene også, men nå når jeg skrur dem inn igjen er det virkelig tregt, redd for at de også går i stykker.

Hvordan skal jeg gjøre for å få ut skruen?

Virker som at metallfestet i treet har løsnet og bare snurrer rundt.

• En skruv som sitter fast i en svart metallram, med et problem der skruen snurrer uten å løsne, på en teksturert overflate.
  • Skrue med mutter og skive på mørk overflate, del av byggprosjekt med problemer beskrevet i utgangspunktet.
  • Et utslitt gjengehull i en metallbrakett i treverket, omgitt av sort og ruglete bakgrunn.
Ser ut som en form for møbel, har du tilgang til baksiden "der skruen stikker ut"?

Det burde være en islagnøtt, trolig trenger du å kappe skruen, slå ut nøtten "innover" og slå i en ny...

Edit: alternativt om du kommer til og kan holde i den med en sveisetang typ...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ser ut som nån form av møbel, har du tilgang til baksiden "der skruen stikker ut"?

Det burde være en islagsmutter, trolig trenger du å kappe skruen, slå ut mutteren "innåt" og slå i en ny...

Edit: alternativt om du kommer til og kan holde i den med en svetstång typ...

Det er en treningsbenk, kommer altså ikke til på andre siden. Skal prøve å kontakte selskapet jeg kjøpte benken fra, ellers får jeg vel ta i for kongen og fedrelandet og lage et nytt eget hull på noen måte, eller noe kanskje..

Ser ut som en rustfri skrue.
Når den minste en slik går tregt, stopper man og skrur den ut igjen.
Kjør en gjengetapp i hullet, smør skruen.
Om det absolutt ikke trengs rustfritt kjøper man vanlige skruer i stedet.

Nei.. det der er vanlig fzb 8.8

Edit: Og jeg ville tro at du har begynt å skru dem inn skjevt og dermed "kryssgjengat" mutteren, alternativt strammet for hardt og ødelagt gjengen på den måten..

Kan gå å sette den i spenn med en brekkstang eller noe og samtidig skru ut skruen igjen.

• Liker
1
  • Laddar…
P
polygrip går fint det med..
Eller mutterknack...
Den kan slå løs skruen fra skeive gjengene... om så er tilfelle..

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.