Jeg har to trykkimpregnerte limtrærbjelker (30x9 cm) som bærer opp min terrasse. De er skrudd sammen til 30x18 cm. De har vært dekket ovenfra med en vanlig terrassebord, men problemet er at skjøten mellom limtrærbjelkene har vært eksponert i en skjøt i terrassebordet. Det har resultert i at vann, og over tid også løv og jord, har trengt ned mellom bjelkene, noe som har gjort at den ytre bjelken har blitt litt skeiv og separert fra den indre bjelken til tross for at den har vært skrudd sammen med mange solide skruer. Jeg trenger nå å få sammen disse bjelkene igjen for å gjøre om konstruksjonen slik at ingenting trenger ned mellom. Jeg har løsnet på alle skruene som holder den sammen og forsøkt med tvinger og stropper mm men klarer ikke å rikke den skeive bjelken. Jeg tar gjerne imot forslag på hvordan jeg kan løse dette.
Skeiv limtredrager på veranda med orange stropper og verktøy rundt, viser skadet del som har løsnet fra festet. Brukt i konstruksjon av altan. Overdekket terrasse med tre-gjerde og planter. Under er en inngang til et lagringsrom. En tvinge holder balken sammen.

Et gjeng M14 skrue/mutter med kraftige skiver med passende innbyrdes avstand?

Å forsøke med makt å bøye tilbake kraftig virke med en tynnere treskrue vil være meningsløst om du ikke kjenner en sløydlærer med en armé av limtvinger som du kan låne som presser det sammen til du har fått i tilstrekkelig med skruer.

• Liker
Teddeby
  • Laddar…
Kan vel ikke bare være jeg som er skeptisk til å ha limtrebjelker utendørs så utsatt?

M myrstack skrev:
En gjeng M14 skruer/mutter med kraftige skiver med passende innbyrdes avstand?

Å forsøke å bøye tilbake kraftige treverk med noen spinklere treskruer vil være nytteløst om du ikke kjenner en tresløydlærer med en armé av tvinger som du kan låne for å presse det sammen til du har fått i tilstrekkelig med skruer
M myrstack skrev:
En gjeng M14 skruer/mutter med kraftige skiver med passende innbyrdes avstand?

Å forsøke å bøye tilbake kraftige treverk med noen spinklere treskruer vil være nytteløst om du ikke kjenner en tresløydlærer med en armé av tvinger som du kan låne for å presse det sammen til du har fått i tilstrekkelig med skruer
Takk, skal teste med bolter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.