Y
har sponplate gulv.. langs med den ene veggen går radiatorrørene som er blitt dekket med smalere sponplate... har trukket ut spikene nå, men platen satt fortsatt fast... Så jeg blir litt kløvd, jeg prøvde å dra i en skrue og forsøke å banke opp den, men skruen løsnet... sprekker finnes men vil ikke bende for da skader jeg de andre sponplatene...

drar jeg i større skrue så risikerer jeg til slutt å dra den rett i radiator rørene, med min uflaks...

Så, har dere noen forslag til hvordan jeg skal få løs denne platen uten å skade alt for mye?

Sponplaten (det er vel en remse) er vel limt mot en eller annen regel og det kan sitte ganske godt. Om den er limt, blir det nok vanskelig å få den av hel. Kan du komme til å sage forsiktig med en stikksag eller bore? Men ikke bor gjennom rørene, det er kaldt ute.

Y
en remse ja, typ 22mm høy, 15cm dyp og 1meter lang eller noe sånt...

mjasså så de kan være limt i tillegg..sukk.. jeg som er så nysgjerrig på hva det er for slags rørdragning men nå får det la være til jeg får mot til villere sjanser..

Man limer nesten alltid gulvspon. I alle fall hvis man vil ha det knirkefritt o.s.v

Amatörbyggaren skrev:
Spånskivan (det är väl en remsa) är väl limmad mot någon regel och det kan sitta rätt så bra. Om den är limmad så blir det nog svårt att få bort den hel. Kommer du åt att såga försiktigt med en sticksåg eller borra? Men borra inte igenom rören, det är kallt ute
Undvik sticksåg.
Den lär sticka ut runt 40mm på andra sidan skivan.
Jag har satt sticksågen i ett värmerör. Det blev några svettiga timmar med uppsågat golv i grannrummet...

Använd cirkelsågen, inställd på rätt djup, alternativt kör försiktigt med tigersågen. Det går att såga upp gipsskivor med tigern, utan att skada plastfolien bakom, med lite övning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.