Skal spikre opp taklister i helgen. Gjæring er ikke noe problem og har dykkertpistol, men gruer meg til hvordan jeg skal få opp 3,7m lange lister pent på egen hånd, har dessverre ingen som kan hjelpe meg i helgen.
Kan dere gi meg deres beste tips på hvordan dere gjør for å få det pent og rett på egen hånd så kanskje det føles litt bedre.
Kan dere gi meg deres beste tips på hvordan dere gjør for å få det pent og rett på egen hånd så kanskje det føles litt bedre.
Huseier
· Västernorrland
· 2 532 innlegg
Ha et antall meter ekstra for det går med i alle bannordene som kommer. Men 3-4m selv er vel ikke noe problem. Du rekker jo minst 1,6-1,8m å holde. Om ikke bruk en støtte.
Ja jeg har tatt i med en ekstra list og de er 4,2m så tror jeg klarer meg, ellers er brädgården åpen hele helgen.
Har nok en foderlist over som skulle kunne støtte, det tenkte jeg ikke på. Takk for det tipset!
Pleier å gjøre dem noen mm for lange så de kiler fast seg, men pleier være litt bøkete likevel. Men det og en støtte så skal det vel gå veien. Begynner med de lange så kan de komme til nytte likevel om de skulle bli feilsaget
Har nok en foderlist over som skulle kunne støtte, det tenkte jeg ikke på. Takk for det tipset!
Pleier å gjøre dem noen mm for lange så de kiler fast seg, men pleier være litt bøkete likevel. Men det og en støtte så skal det vel gå veien. Begynner med de lange så kan de komme til nytte likevel om de skulle bli feilsaget
Kan man bruke dykkert picka så er de jo super smidig, da pleier jeg kappe listen, holde den i midten, kjøre geringen mot vegg/tak vinkel skyte fast den, så går jeg til hjørnet og sjekker at den havna riktig, så skyter jeg bare videre langs listen
Jeg ville da få et mentalt sammenbrudd og knuse listen om jeg skulle begi meg ut på å sette opp lange lengder selv. Kast ut et spørsmål på Facebook om du ikke har noen venn som kan stille opp som assistent en stund mot noen øl eller kanelboller. Bare så du får opp de lengste bitene, så kan du fikse småbitene selv senere.
Hei,
Jeg bruker frigolitlister som man limer opp med akrylfug. Ser ikke ut som frigolit. Litt dyrere, men veldig lett å jobbe med. Formbare hvis taket ikke er rett, det blir ingen glipper.
En ting jeg har merket når det gjelder frigolit, og det burde være mulig også med tre, er at det er helt greit å dele opp lengder i mindre biter. Være nøye i hjørnene men tillate glipper midt på. Så tar jeg litt fug og smører på, og maler over fugemassen med litt ekstra maling. Det vises ikke et spor av skjøtene.
Jeg bruker frigolitlister som man limer opp med akrylfug. Ser ikke ut som frigolit. Litt dyrere, men veldig lett å jobbe med. Formbare hvis taket ikke er rett, det blir ingen glipper.
En ting jeg har merket når det gjelder frigolit, og det burde være mulig også med tre, er at det er helt greit å dele opp lengder i mindre biter. Være nøye i hjørnene men tillate glipper midt på. Så tar jeg litt fug og smører på, og maler over fugemassen med litt ekstra maling. Det vises ikke et spor av skjøtene.
Haha, been there, derfor jeg spurte om tips. Vafan kan en snekker skal vel jeg kunne også, det gjelder bare å finne riktig metode.S Stuff skrev:Jeg ville da fått et mentalt sammenbrudd og smuldret opp listen hvis jeg skulle gi meg på å sette opp lange lengder selv. Sleng ut et spørsmål på Facebook om du ikke har noen venn som kan stille opp som assistent en stund mot noen øl eller kanelboller. Bare sånn at du får opp de lengste bitene, så kan du fikse småbiter selv senere
Har spurt, men alle er så jækla opptatt akkurat denne helgen og jeg har litt panikk for å få det klart. Hvis jeg får et psykbryt så lover jeg et bilde av den søndersmuldrende listen, så får jeg rett og slett vente til neste helg.
Klikk her for å svare