Jeg pleier å gjøre slik: lag en kloss av masonite eller lignende som er like tykk som den største sprekken. Tegn av gulvkonturen på listen med en blyant og bruk klossen som glidende støtte. Slip undersiden av listen opp til streken med litt helling ved bruk av en enhåndsvinkelsliper med en lamellskive.

Problemet med en senkning i gulvet er, som nevnt tidligere, at hvis du tilpasser listen til 100% vil den bli lavere enn listene den kobler seg mot.

Som tidligere påpekt, dette er faktisk bare noe du selv ser, og den raskeste løsningen er rett og slett å la det være. Besøkende som kommer inn i rommet vil ikke feste blikket på evt. sprekker mellom sokkel og gulv. Det finnes sannsynligvis langt mer interessante ting å feste blikket på :-) Samtidig forstår jeg følelsen når man pusser opp og ønsker et perfekt resultat. Selv maskerte jeg med tape og satte hvit silikon i sprekken (vil ikke bruke latexfox da den ofte gulner). Resultatet ble bra, men skulle jeg gjort det igjen hadde jeg nok droppet det ekstra steget som det faktisk medførte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.