5.057 lest ·
6 svar
5k lest
6 svar
Hvordan er fasadetegl festet i stenderverket?
Jeg har teglstein på gavlene og jeg hater utseendet på teglstein
Mitt spørsmål til dere er hvordan en tradisjonell teglvegg er bygd opp? At den er murt, forstår jeg selvfølgelig, men den må vel være festet i trestammen innenfor på en eller annen måte:wow:
Teglsteinen på gavlene skal bort. Spørsmålet er bare hvilken vei jeg skal gå?
Frem med bilhammeren og slå bort alt og bygge en tradisjonell trevegg?
Eller spikre opp lekter på teglveggen og deretter trepanel på det?
Mvh
Mitt spørsmål til dere er hvordan en tradisjonell teglvegg er bygd opp? At den er murt, forstår jeg selvfølgelig, men den må vel være festet i trestammen innenfor på en eller annen måte:wow:
Teglsteinen på gavlene skal bort. Spørsmålet er bare hvilken vei jeg skal gå?
Frem med bilhammeren og slå bort alt og bygge en tradisjonell trevegg?
Eller spikre opp lekter på teglveggen og deretter trepanel på det?
Mvh
Jeg hadde "kroker" som satt i bruket mellom mursteinene og deretter festet med øyne i stommen.
Jeg har byttet min mursteinsfasade fra 1975 til treverkfasade og samtidig benyttet anledningen til å etterisolere, minimum 120 mm.
Begynte å banke ovenfra med en sleggehammer og en huggmeisel (mexitegl). Gikk kjempebra. Teglet la jeg deretter ut på blokken under gis bort og folk kom og hentet alt
Å bygge inn noe gammelt har jeg veldig vanskelig for...
Jeg har byttet min mursteinsfasade fra 1975 til treverkfasade og samtidig benyttet anledningen til å etterisolere, minimum 120 mm.
Begynte å banke ovenfra med en sleggehammer og en huggmeisel (mexitegl). Gikk kjempebra. Teglet la jeg deretter ut på blokken under gis bort og folk kom og hentet alt
Å bygge inn noe gammelt har jeg veldig vanskelig for...
Klikk her for å svare