Min søster har en balkong i leiligheten hennes og lurer på om vi har noen forslag til hvordan hun kan løse problemet hennes. Jeg tenkte jeg må spørre dere i forumet.
Hun vil bygge opp en trevegg slik at hun slipper å se den foldete plastveggen som hun er lei av.
Hun vil ha liggende uhøvlede bord som hun for eksempel kan male med falu svart. Målet er 178 x 245 cm.
Men siden det er en leierett, vil hun helst ikke bore i veggen, i den bakliggende plasten eller i balkonggulvet eller taket.
Hun lurer på hvordan man kan få noe til å sitte fast uten å bore. Tips?
Slik vil hun at sluttresultatet skal bli, men hun trenger ikke feste noe på den veggen.
Kjøp stålregler som ligger mot gulv og tak og kil deretter vertikale trestendere som låser fast stålreglene. Så er det bare å skru/spikre panelet på dette.
Bra forslag. Takk! Bare så jeg forstår. Tror du at det holder med 2 vertikale trestendere eller bør hun sette flere om bredden er 178 cm? Bør hun sette trestenderne helt ytterst eller et stykke inn? Bør stenderne være 45x95 eller 45x70 eller noe annet?
enklere å ta to panelbiter i høyden som man lager noen kroker i som man henger på de plateprofiler som er der? Så skru liggende panel på det.
Kan jo være samme dimensjon alt sammen, 22x 120 eller hva man nå velger.
enklere å ta to panelbiter i høyden som man lager noen kroker i som man haker på de stålprofilene som er der? Så skru liggende panel på det.
Kan jo være samme dimensjon alt, 22x120 eller hva man nå velger.
To panelbiter som lager kroker i?
Det høres enklere ut og dermed mer interessant siden jeg ikke tror at veggen trenger å være særlig holdbar (annet enn å kunne stå imot vind) men henger ikke helt med.
ja du har jo to eller flere tverrgående profiler på bef vegg. Sett to panelbiter på høyden og så er det bare å skjære til noen kroker som gjør at man kan hekte fast panelen. At du løfter opp panelen, skyver inn og senker ned altså. Da kan du når alt er skrudd sammen bare løfte det av senere.
Kanskje det holder å slå inn en spiker som du klipper av hodet på og bøyer nedover i 90 grader.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.