Skal bygge inn et garderobeskap her.
Her er nåværende plan:
Jeg bruker platsa-systemet så garderobene er 180 høye, 60 dype, tenkte å sette dem på en ramme. Så har jeg overskap til som jeg da trenger å kappe på grunn av skråtaket som begynner på 191 cm (fra gulvet til taklisten). Det er skråtak i bakkant av garderobene så jeg kommer til å kappe toppen av overskapene og sette en dekkplate for stabilitet og for at det skal se litt mer luksuriøst ut.
1. Hvordan fester jeg rammen under? Trenger jeg å feste den? For eksempel i gulvet/veggen..
2. Trenger jeg å fjerne gulvlister og taklister bak garderoben? I så fall hvordan? Og hvis ikke, hvordan jobber jeg rundt listene?
3. Jeg vet at platsa er ustabilt allerede fra starten, men å kappe dem åpner jo denne hule pappen, hvordan gjør jeg for å feste dem ordentlig i tak/vegg? En del lengst ute kommer jo til å være uklippet, kan jeg sette et metallfeste?
4. Hvordan gjør jeg med listene utenpå garderoben så? Både generelt for å få den der innebygde herlige følelsen, men også opp mot taket der det er ujevne planker?
Noen andre tips og tanker? Blir mitt aller første byggeprosjekt og vil briljere for min ektemann og pappa 🤓