Hei!
Vi bor i et gammelt hus og ønsker å restaurere trappen med speilpaneler.

1) Hvordan gjør man det enklest når vangestykket er bølgeformet? Jeg antar at de planslipede plankene ikke har noe fleksibilitet i det hele tatt…

2) Håndløperen er jo også bølgeformet, og det er en høydeforskjell på 60mm. Har dere tips for hvordan man skal gjøre det øverst for å få håndløperen i linje med den over tverrgående planken, eller er det bare å la den havne der den havner? Altså parallelt med planken der det går, og over/under der den selv vil ifølge sin egen form…

Det ene bildet er til inspirasjon. Øvrige bilder er av vår urestaurerte trapp.
 
  • En hvit trapp med speilpaneler langs veggen, kurvet håndløper og trappetrinn i tre, sett nedenfra i et gammelt hus.
  • En urestaurert trapp i et gammelt hus med gråmalte trinn og et bølgende trehåndrekk langs den slitte veggen.
  • Grå trapp med bølget håndløper av tre mot lys vegg, del av et gammelt hus som skal renoveres med speilpaneler.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.