Hei!
Har en Samsung Frame TV. Vi holder på og bygger ut huset nå.
TV skal opp på en ny vegg i den nye delen. Er det noen som har noen forslag til hvordan man kan bygge den inn i veggen?
Jeg må dessverre fortsatt kunne styre min Apple TV.
Først hadde jeg tenkt bare å ha en "vanlig vegg" med gips og feste TV derpå, bruke meg av TV-benk. Men det hadde vært så gøy å gjøre noe annet, nå som man har sjansen.
Håper noen har gjort noe, eller har en idé. Takk på forhånd / Fredrik
TV skal opp på en ny vegg i den nye delen. Er det noen som har noen forslag til hvordan man kan bygge den inn i veggen?
Jeg må dessverre fortsatt kunne styre min Apple TV.
Først hadde jeg tenkt bare å ha en "vanlig vegg" med gips og feste TV derpå, bruke meg av TV-benk. Men det hadde vært så gøy å gjøre noe annet, nå som man har sjansen.
Medlem
· Sverige
· 5 689 innlegg
Skulle personlig aldri bygge inn en tv som en permanent del i en vegg. Spo frem fem ti år og det er helt andre ting du vil ha for formålet.
Skulle aldri bygge inn, men derimot kan man gjøre det litt penere selv med veggmontert.
Jeg anbefaler at du bak TV-en setter en enkel stikkontakt og en ekstra boks med et 32mm VP-rør som går rett ned til en annen boks bak der du setter TV-benken. På den måten slipper du å ha synlige kabler ned fra TV-en. Jeg klarte å få i tre HDMI-kabler og en nettverkskabel i et 32mm rør.
Jeg anbefaler at du bak TV-en setter en enkel stikkontakt og en ekstra boks med et 32mm VP-rør som går rett ned til en annen boks bak der du setter TV-benken. På den måten slipper du å ha synlige kabler ned fra TV-en. Jeg klarte å få i tre HDMI-kabler og en nettverkskabel i et 32mm rør.
Sett opp Plywood eller OSB i stedet. Det er lett å sette opp veggfester i det (ellers kan du trenge å sette en 60cm plywood i stenderne så du slipper å håpe at molly i gipsplaten fester)...T Tummenmittihand25 skrev:
Bra forslag!J Jaif skrev:Skulle aldri bygge inn, men derimot kan man gjøre det litt penere selv med veggmontert. Jeg anbefaler at du bak TVen setter en enkel stikkontakt og en ekstra boks med et 32mm VP-rør som går rett ned til en annen boks bak der du setter TV-benk. På den måten slipper du å ha synlige kabler ned fra TVen. Jeg klarte å få i tre HDMI-kabler og en nettverkskabel i et 32mm rør.
Slik gjorde jeg for å få en kanal mellom TV-benk og TV samt stikkontakt bak TVen.
Merk at jeg ikke har laget hull til kanalen i veggen ennå da jeg kun har en Chromecast koblet til TVen. Men skulle det komme flere enheter i fremtiden så finnes muligheten.
Satte også inn ekstra spikerslag der TV-festet skulle monteres.

På en annen innervegg oppreglet med panel på har jeg også skåret ut en kvadrat i panelet og montert inn en TV-arm i forsenkningen som ble på 45mm + panelens tykkelse og satt litt lister rundt for å pynte kantene på hullet. Så når TV-en er helt trykket inn så ligger den tett mot veggen og alle kabler etc får da plass inn i forsenkningen i veggen. Dybden er på omtrent så mye som TV-armen bygger i dybde i helt innfelt posisjon. Lar man da også plass til stikkontakt og nettverkskontakt i denne forsenkningen, så ville jo en the Frame bli som et maleri på ordentlig da ingenting ville synes.
Nå gjelder spørsmålet en Samsung Frame. Ikke mye mer å gjøre enn å sette den på veggen med spesialfestet. Da det bare er en eneste kabel, er det ganske enkelt å trekke den i et rør fra TV til kontrollboksen. Ingen stikkontakter trengs bak TV-en.
Det er vel like greit å sørge for at røret er stort nok for HDMI uansett. Strøm kan man få inn i røret også om man har spart inn på det når man bygger.P Pin skrev:
Takk for input!! Rått!
Blir nok et rør i veggen. Lett å sette inn og passer alle typer av TV, typ.
Men hvordan i h****te kommer jeg unna å slippe ha en TV-benk da jeg både må ha harddisken (til TV) og Apple TV?
Noen som har løst det på en fin måte? Vil helst ikke lage en tykkere vegg med f.eks. en innebygd hylle.
Blir nok et rør i veggen. Lett å sette inn og passer alle typer av TV, typ.
Men hvordan i h****te kommer jeg unna å slippe ha en TV-benk da jeg både må ha harddisken (til TV) og Apple TV?
Noen som har løst det på en fin måte? Vil helst ikke lage en tykkere vegg med f.eks. en innebygd hylle.
Uansett om det trengs eller ei til den modellen så hadde jeg likevel satt et strømuttak bak for å framtidssikre. Kommer jo uansett ikke til å synes.
Vil det ikke se rart ut uten noen form for møbel under TV-en? Kan du dele noen form for skisse eller plantegning?
Vil det ikke se rart ut uten noen form for møbel under TV-en? Kan du dele noen form for skisse eller plantegning?
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Du bygger opp slik at du bak TV-en har en fordypning i veggen like dyp som bredde på stendere du bygger med. Da får du en fordypning i veggen hvor du kan ha tingene dine. Du setter også strømuttakene i denne fordypningen. På denne måten kan du sette TV-en tett inntil veggen, og det vil skjule hullet du har laget. Se vedlagte bil. Lag bare hullet mindre, for eksempel 30 * 30, så burde det fungere.T Tummenmittihand25 skrev:Takk for input!! Kult!
Blir nok et rør i veggen. Lett å sette dit og passer alle typer TV, typ.
Men hvordan i all verden skal jeg unngå å ha en TV-benk når jeg både må ha harddisken (til TV) og Apple TV?
Noen som har løst det på en pen måte? Vil helst ikke lage en tykkere vegg med for eksempel en innebygd hylle.
Jeg drar alltid et 50mm avløpsrør ned til uttaket under ved gulvet. Det blir perfekt å trykke inn en boks og sette deksel om man ikke bruker det. Ingen uttak i det hele tatt bak TV-en, men alt ledes såfall ned til gulvet.
vi bygde en liten bod i veggen bak TV-en, vi satte inn mediedatamaskin og konsoller der, bluetooth går gjennom veggen uten problemer. Men hovedgrunnen var at vi trengte mer plass, men det er deilig å slippe TV-benk og ledninger.
Hva har du på andre siden av veggen du tenker å henge opp TV'en på? Har du plass der til å bruke?T Tummenmittihand25 skrev:Hei!
TV skal opp på en ny vegg i den nye delen. Er det noen som har forslag til hvordan man kan bygge den inn i veggen?
Jeg trenger dessverre fortsatt å kunne styre min Apple TV.
Først hadde jeg tenkt å bare ha en "vanlig vegg" med gips og feste TV derpå, bruke en TV-benk. Men det hadde vært så gøy å gjøre noe annet, nå når man har sjansen.
Selv har jeg nettopp bestilt en Frame og venter på å få den hjem. Har heldigvis et kott bak veggen der TV'en skal sitte, så der inne tenkte jeg å lage en hylle for one connect-boksen, router, teliaboksen og alle andre ting som trengs for å se TV og film. Et hull i veggen bak TV'en for å trekke one connect-kabelen er det eneste jeg trenger å gjøre.
Klikk her for å svare