Hvordan bygger jeg best et gjerde som ser ut som på bildet nedenfor? Tenker først og fremst på hvordan jeg fester det i stolpene slik at de ser integrerte ut.

Hvitt stakittgjerde med horisontale og vertikale spiler, integrert med stolper, omringet av grønt gress og skog i bakgrunnen.

• Liker
murak
  • Laddar…
Det gjerdet innebærer en masse tapper og tapphull for at det skal bli bra og holdbart.
Om du ikke er vant til å gjøre det, anbefaler jeg en samtale med et lokalt snekkerverksted.

Det store spørsmålet er, hvem skal male det?

MathiasS skrev:
Det store spørsmålet er, hvem skal male det?
Det er det evige spørsmålet som man alltid glemmer. Synd bare at trykk-tre ser så stygt ut at man ikke har noe valg

Det er et elende.

Min kone har krevd gjerde rundt hele tomten, og det er langt, og jeg regnet ut hvor mange gazilioner pinner det er som skal males. Ikke gøy.

Men, enda verre er å male dem andre og tredje og fjerde gangen noen år senere.......huwa.

• Liker
Crippman og 1 annen
  • Laddar…
Sprøytemale?

mmm. Naboen som pleier å parkere bilen sin i gaten utenfor blir nok veldig glad da...

Du kan henge gjerdebitene på stolpene i henhold til vedlagte skisse. I hver stolpe sitter det et (gjennomgående?). Gjerdebitene er bygd opp slik at det finnes en opp-ned U som passer presis utenpå røret. Man fører altså inn gjerdebiten fra siden og senker deretter ned den over rørstumpene. Skisse av et staketsystem med stolpe og stakettopp, vist fra siden og ovenfra, med detaljer om plassering på stolpens rør. (Skissen av gjerdebiten er ikke riktig i samme skala som stolpen.)

Janus82 skrev:
mmm. Naboen som pleier å parkere bilen sin på gaten utenfor blir nok veldig glad da...
Bygger man gjerdet slik som NoiseMaker foreslår så kan man jo håndtere malingen et annet sted.

Ellers kan man jo faktisk be naboen flytte bilen den dagen man maler, ikke male om det blåser samt bruke en presenning som sprutbeskyttelse bak.

cem77 skrev:
Bygger man stakittet så som NoiseMaker foreslår så kan man jo håndtere malingen på et annet sted.
Akkurat! Det hadde jeg tenkt å skrive, men glemte bort.

MathiasS skrev:
Det er et elende.

Min kone har krevd gjerde rundt hele tomten, og det er langt, og jeg regnet ut hvor mange gazilioner pinner det er som skal males. Ikke gøy.

Men, enda verre er å male dem andre og tredje og fjerde gangen noen år senere.......huwa.
Maler du årsskuddene også? :)

Kan finnes å kjøpe lignende pvc gjerde. Har syklet forbi en som ser ut som pvc. Da slipper man male.

Dalbotös skrev:
Maler du årsskuddene også? :)
Nei, men nå er det på tide å klippe hver eneste pinne til 2 cm lengde......dog mindre jobb enn å male gjerde....:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.