Setter opp takpanel i et rom. Dessverre havner takboksen for strøm i skjøten mellom typ tre plater. Slik er livet... :|

Greia er at boksen allerede er på plass med strøm i, hvordan sager jeg hull i platene med en hullsag uten å kunne ha sentrumbor i hullsagen? Sentrumboret ville jo boret i stykker alt i takboksen :P Og uten sentrumbor har jo hullsagen en tendens til å flakke rundt en hel del... :thumbdown:

Takknemlig for smarte tips :)

Hopp over hullsagen og bruk en kniv i stedet.

Går det ikke an å flytte kablene og montere magneten og så kjøre forsiktig, men bryt strømmen før du sager?

Du kunne sage ut en hullbrikke som du deretter skrur fast i taket for å guide hullsagen.
Trebiter med hull, merket med forskjellige målinger, brukt til å veilede en hullsag.

• Liker
Nyfniken og 2 andre
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Skipp hullsagen og bruk en kniv i stedet.
Kniv?!? Skiven er vanskelig nok å sage i som det er med vanlig håndsag :P Kniv høres litt... tungt ut :P Jeg tviler på at jeg engang ville kunne lage et hull i skiven med kniv... Men takk for tipset! :)

cecar33 skrev:
Går det ikke an å pjuske vekk kablene og montere magneten og så kjøre forsiktig, men bryt strømmen før du sager
Pjuske vekk kablene, jaa jo det kanskje kan gå... Men hva er det for en magnet du snakker om?!? Bryt strømmen høres ut som en strålende idé ;)

Helioz skrev:
Du kunne sage ut en hullbrikke som du deretter skrur fast i taket for å guide hullsagen.
[bilde]
Ja jeg har brukt hullbrikker tidligere når jeg satte rotdosor i veggen, greia var at der skulle jeg deretter renovere veggen. Dette taket er helt nytt, føler meg ikke så veldig ivrig på å skru fast hullbrikkene i det ;) Var inne på samme tanke, vet bare ikke hvordan man skal få den til å sitte fast...

Kapp sentrumborret litt og kjør nesten helt igjennom med sagdelen. Den siste biten tar du med kniven om du ikke tør å ta sjansen..

Hulldiameterverktøy og trekloss forbereder boreprosess i takpanel; sentreringsbor brukt til klossen, fjernet før boring av endelig hull.

Slik gjorde jeg når den som monterte taket ikke gadd å lage et ordentlig hull...

For å tydeliggjøre, senterboren på bildet er kun der for å sentrere klossen, tok den bort før jeg boret.

• Liker
Lostmoose og 2 andre
  • Laddar…
Hopp over sentrumsboret og hold hullsagen skrått slik at du bare borer med noen centimeter på den ene kanten. Når du har kommet et stykke inn, lener du sakte hullsagen tilbake, så blir det perfekt. Test på en slossbit først, så du får inn teknikken.

echX skrev:
Kniv?!? Skiven er vanskelig nok å sage i som det er med vanlig snekkersag :P Kniv høres litt... tungt ut :P Jeg tviler på at jeg engang ville kunne lage et hull i skiven med kniv... Men takk for tipset! :)
Haha, jeg leste ikke innlegget ditt ordentlig ser jeg. Fikk for meg at det var takgips :D.
Du har jo fått mange andre gode tips nå ser jeg :)

Eller biltemas variant om de har den kvar? Funker like bra og er litt billigere. . Og mer eller mindre identisk.

Hullbrikke modell litt større kan man spenne fast med brett mot gulvet

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.