11.133 lest ·
13 svar
11k lest
13 svar
Hvordan bruke hullsag uten sentrerbor?
Renovator
· Stockholms län
· 165 innlegg
Setter opp takpanel i et rom. Dessverre havner takboksen for strøm i skjøten mellom typ tre plater. Slik er livet... :|
Greia er at boksen allerede er på plass med strøm i, hvordan sager jeg hull i platene med en hullsag uten å kunne ha sentrumbor i hullsagen? Sentrumboret ville jo boret i stykker alt i takboksen
Og uten sentrumbor har jo hullsagen en tendens til å flakke rundt en hel del... 
Takknemlig for smarte tips
Greia er at boksen allerede er på plass med strøm i, hvordan sager jeg hull i platene med en hullsag uten å kunne ha sentrumbor i hullsagen? Sentrumboret ville jo boret i stykker alt i takboksen
Takknemlig for smarte tips
Renovator
· Stockholms län
· 165 innlegg
Renovator
· Stockholms län
· 165 innlegg
Renovator
· Stockholms län
· 165 innlegg
Ja jeg har brukt hullbrikker tidligere når jeg satte rotdosor i veggen, greia var at der skulle jeg deretter renovere veggen. Dette taket er helt nytt, føler meg ikke så veldig ivrig på å skru fast hullbrikkene i detHelioz skrev:
Hopp over sentrumsboret og hold hullsagen skrått slik at du bare borer med noen centimeter på den ene kanten. Når du har kommet et stykke inn, lener du sakte hullsagen tilbake, så blir det perfekt. Test på en slossbit først, så du får inn teknikken.
Haha, jeg leste ikke innlegget ditt ordentlig ser jeg. Fikk for meg at det var takgipsechX skrev:
Du har jo fått mange andre gode tips nå ser jeg
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur gör jag ett snyggt fönsterfoder utan att använda klacklist?
Fönster & Dörrar -
Ny fjärrvärmeanvändare - är detta ”tjutande” ljud normalt?
Fjärrvärme & Gas -
Använda gamla kablar för utanpåliggande spotlights
Belysning -
Kan man använda en 4P jordfelsbrytare utan N?
El -
Hur kopplar man in en dimmer utan att använda dimmerfunktionen.
El