Har et garasje som jeg skal flytsparkle gulvet på da det skal gjøres om til soverom. Men hvordan i alle dager beregner jeg forbruket av flytsparkel da gulvet er kupert og litt bølgete på visse steder.

Hadde jeg brukt med byggmax billig flytsparkel hadde det ikke vært så nøye. Men nå har jeg tenkt å bruke med ardex k39 på grunn av at den er så lettflytende samt lang tørketid, og den koster nesten 1000kr sekken og må bestilles, så jeg vil ikke risikere å kjøpe flere sekker for mye,

Hvordan hadde dere proffer gjort det for å regne så nøye som mulig da jeg vil flytsparkle så lite som mulig.

Garasje med betonggulv under renovering, tepper lagt på gulvet, vegger av papp og treverk, og verktøy lagret i hjørnet.

Mål høyden du trenger for sparkelen på så mange punkter du orker med en laser.
Deretter tar du gjennomsnittet av alle målingene = tykkelsen på sparkelkaken.
Tegn et rutenett på gulvet og mål i hvert kryss.

/Höghus

• Liker
Grillen
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Mål høyden du trenger for sparkelen på så mange punkter du orker med en laser.
Deretter tar du gjennomsnittsverdien av alle målingene = tykkelse på sparkelklatten.
Tegn et rutemønster på gulvet og mål i hvert kryss.

/Höghus
Om man ikke har laser, finnes det noen bra måte å løse det på da? Ellers får jeg dra og leie laser helt enkelt.

Spenn opp muresnor på høyden der du vil ha kaken og mål mot snoren.

/Høghus

• Liker
Grillen
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Spenn opp murarsnor på høyden der du vil ha kaken og mål mot snoren.

/Höghus
Takk for raske og fornuftige løsninger.

Grillen Grillen skrev:
Takk for raske og fornuftige løsninger.
Det var svar fra en teoretiker. En ekte bygger vil snart svare med noe enklere. 😁

/Høghus

Höghus Höghus skrev:
Det var svar från en teoretiker. En riktig byggare kommer snart att svara med något enklare. 😁

/Höghus
För en ”Riktig” byggare spelar materialet ingen roll. Det fakturerar han. Dessutom är det hans tid som kostar mest.

J Jonas928 skrev:
For en "Riktig" byggmester spiller materialet ingen rolle. Det fakturerer han. Dessuten er det hans tid som koster mest.
Men en "riktig" byggmester må jo ha en god måte å beregne forbruket på? I alle fall på et omtrentlig vis, så han ikke trenger å hente dit altfor mange ekstrasekker?

P
J Jonas928 skrev:
For en "Riktig" byggmester spiller materialet ingen rolle. Det fakturerer han. Dessuten er det hans tid som koster mest.
En riktig byggmester HAR en laser og setter nivåpinner slik at de kan få et jevnt resultat. Så pleier de å ha en blandemaskin med pumpe i en bil utenfor der flytsparkelmassen blandes, så det er lett å blande til den mengden som trengs. Men som amatør, lei en laser og sett nivåpinner, så kan du regne ut nødvendig volum.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.