4.493 lest ·
9 svar
4k lest
9 svar
Hvordan bærer man hjem en peiskassett på 100kg??
Finnes det noen hjelpemidler for å få inn en sånn piese i bilen og fra bilen inn til hytta og inn i åpningen på den murede peisen?? Hvordan gjorde dere?
Det høres jo veldig tungt ut og den er dessuten kompakt og vanskelig å få grep om kanskje? Det er en Keddy 102.
Det er altså kjøp via Blocket.
Det høres jo veldig tungt ut og den er dessuten kompakt og vanskelig å få grep om kanskje? Det er en Keddy 102.
Det er altså kjøp via Blocket.
Sist redigert:
Vi var to mann og en pirra med "trappehjul".
Luken og noen plater på innsiden av min (ikke en keddy) kunne fjernes slik at den ble litt lettere å få inn i ovnen.
Men 100kg skal ikke være et problem å bære for to normalt trente individer.
Hvis man vil gjøre det lettere kan man jo ta en løftesele til hjelp også.
Luken og noen plater på innsiden av min (ikke en keddy) kunne fjernes slik at den ble litt lettere å få inn i ovnen.
Men 100kg skal ikke være et problem å bære for to normalt trente individer.
Hvis man vil gjøre det lettere kan man jo ta en løftesele til hjelp også.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 936 innlegg
Har du redan köpt den? Annars finns ju Keddy 1002, eller 2002 som delas i tre delar, just för att de ska vara lättare att bära in...Fröken Hjälplös skrev:
Två normalstarka personer och en pirra löser det annars...
OBS: Følgende er gjetninger, jeg har ikke flyttet noen slike selv. (Derimot andre tyngre ting.)
Det er sannsynligvis enklere med tilhenger eller bil med lasteplan enn vanlig bil..
Hvis den er i en kartong burde det jo finnes noen form for bærehåndtak, hvis man er to personer blir det jo "bare" 50 kilo per person, tungt men gjennomførbart.
For å flytte på bakken er pirra bra. For å få den inn i bil ville jeg forsøkt å løfte den, hvis den kommer fra et sted som har en lasteplass er det bare å rygge opp til lasteplassen og dytte den over.
Hvis du er alene og skal ha den inn i bil ville jeg skaffet riktig lange planker å legge som en rampe til bilen, spenne fast stropper eller en vinsj i bilen og deretter dra den inn i bilen. Samme sak for å få den av, men da må du også tenke på at plankene vil ha en tendens til å skli ned fra bilen og falle ned på bakken, så det må stoppes på et vis. (Kanskje grave ned endene i bakken så det tar stopp der.)
For å få den inn i ovnen ville jeg lagt planker eller lignende (kanskje helst lastpaller) foran som slutter på samme nivå som den skal inn på, og prøve å få den opp på dem først, så er det bare å dytte!
Det er sannsynligvis enklere med tilhenger eller bil med lasteplan enn vanlig bil..
Hvis den er i en kartong burde det jo finnes noen form for bærehåndtak, hvis man er to personer blir det jo "bare" 50 kilo per person, tungt men gjennomførbart.
For å flytte på bakken er pirra bra. For å få den inn i bil ville jeg forsøkt å løfte den, hvis den kommer fra et sted som har en lasteplass er det bare å rygge opp til lasteplassen og dytte den over.
Hvis du er alene og skal ha den inn i bil ville jeg skaffet riktig lange planker å legge som en rampe til bilen, spenne fast stropper eller en vinsj i bilen og deretter dra den inn i bilen. Samme sak for å få den av, men da må du også tenke på at plankene vil ha en tendens til å skli ned fra bilen og falle ned på bakken, så det må stoppes på et vis. (Kanskje grave ned endene i bakken så det tar stopp der.)
For å få den inn i ovnen ville jeg lagt planker eller lignende (kanskje helst lastpaller) foran som slutter på samme nivå som den skal inn på, og prøve å få den opp på dem først, så er det bare å dytte!
Vet ikke hvordan akkurat den modellen ser ut, men min Contura i7 veide også 100 kg. Ytterskallet/varmeskjoldet pleier å kunne tas av, det samme gjelder en del innvendig. Da vil det kanskje bli igjen 80-85 kg som man bør kunne ta selv.
Beste svar
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Om du har den charm som din avatar indikerar, så kommer vi ett helt gäng!Fröken Hjälplös skrev:
Jag tar med mig bil + släp + pirra.
Ett par andra lättcharmade råskinn tar med sina muskler.
Du själv håller med glada tillrop och en pilsner när det är klart
När skall vi komma
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Vi har jo baxarsekten på forumet, ingen problem.
Tack Haha, det låter ju fantastiskt!! Jag har en vedspis som ska in genom köksdörren också. Kan vi ta allt på samma gång?? Den ska hämtas i Varberg o levereras till Trollhättan Kan ju bli lite knöligt att få med sig ett helt entourage. Ligger o googlar på vinsch nu. Funderar på hur man fäster den i släpkärran och om ”vinkeln” spelar någon roll (om den sitter vågrätt eller lodrätt). Hittade en på Biltema för 239kr....KnockOnWood skrev:
Sist redigert:
Klikk her for å svare